امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14879 |
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
265 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در وضعیت بازار خودرو و تغییرات آن نسبت به هفته گذشته، بازار همچنان آرام بوده و ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؛ این در حالی است که سطح معاملات کاملا به صفر رسیده و هیچ خریداری در بازار نیست.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ضمن تاکید بر اینکه بازار خودرو در حال حاضر در آرامش مطلق به سر می‌برد؛ اظهار کرد: در حقیقت بازار در خواب کامل فرو رفته است؛ چراکه معاملات به نقطه صفر رسیده است و تا زمانیکه نرخ ارز در مبلغی مشخص، ثابت نماند، مشتری خرید خود را انجام نمی‌دهد و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌ماند تا خودرو مورد نظر خود را در ارزان‌ترین حالت ممکن خریداری کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: از سوی دیگر فروشنده در بازار بسیار است و می‌خواهد خودرو در اختیار را بفروشد اما خریداری وجود ندارد، بنابراین باتوجه به اینکه معامله‌ای انجام نمی‌شود، درصد ریزش، پس از همان ۱۰ درصد  علاوه برای کاهش ۳۲ درصدی آبان‌ماه به بعد، هنوز عدد مشخص ندارد و هفته آینده دقیق‌تر می‌توان در مورد میزان کاهش قیمت صحبت کرد، اما روند نزولی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به‌طور مثال سمند LX و پژو ۴۰۵ GLX در کانال ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در محدوده ۱۸۰ تا ۱۸۲ میلیون تومان قرار دارند. همچنین در گروه محصولات سایپا نیز پراید حدود ۹۵ میلیون تومان، تیبا کمتر ۱۱۵ میلیون تومان و ساینا حدود ۱۲۶ میلیون تومان قیمت دارند. اما همانطور که اشاره شد، به دلیل اینکه معامله انجام نمی‌شود، قیمت مشخصی هم وجود ندارد اما مشخص است که قیمت‌ها درحال کاهش است.

موتمنی تاکید کرد: چناچه نرخ ارز به مدت دو هفته در یک قیمت تثبیت شود، بازار مجدد فعال شده و معاملات از سر خواهد گرفته شد و راحت‌تر می‌توان در مورد تغییرات آن صحبت کرد. زمانیکه در ماه‌های گذشته ارز در کانال ۲۵ هزار تومان برای مدتی ایستاد، با حضور فروشنده و خریدار در بازار معاملات صورت می‌گرفت و اکنون خریدار منتظر کاهش بیشتر در قیمت‌هاست؛ بنابراین خرید خود را انجام نمی‌دهد.

تنها قیمت محصولات مدیران‌خودرو ارزان‌تر از کارخانه؛ محصولات دو خودروساز اصلی هنوز پایین‌تر از بازار

این مقام صنفی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌ خودروها به زیر قیمت کارخانه‌ای آن‌ها نیز رسیده است؟ گفت: تنها در محصولات مدیران‌خودرو، کاهش قیمت‌ها حتی تا به زیر قیمت کارخانه‌ای دیده می‌شود، اما هنوز برای محصولات پرتیراژ دو خودروساز اصلی این اتفاق نیفتاده است.

موتمنی همچنین در پاسخ به اینکه آیا با اعلام قیمت‌ ۱۸ خودرو مشمول تغییر فرمول قیمت‌گذاری و اعلام و اعمال قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت در بهمن ماه، این امکان وجود دارد که شاهد نوسان افزایشی یا تغییرات عمده در بازار خودرو باشیم، نیز تصریح کرد: فعلا بازار به همین شکل نزولی پیش‌بینی می‌شود و تا پایان سال جاری، افزایش قیمت در بازار خودرو نخواهیم داشت و احتمال کاهش بیشتر وجود دارد و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top