امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14837 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
265 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با حمایت از سند راهبردی ۸ ساله کشتی گفت: با صدای بلند می‌گویم کشتی اولویت اول ورزش قهرمانی ماست.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی علی نژاد در مراسم رونمایی از سند راهبردی کشتی، گفت: سال پایانی برنامه ششم را می‌خواهیم آغاز کنیم و سال ۱۴۰۱ برنامه هفتم شروع می شود. ۳۰ سال است که نگاه برنامه ای دنبال می شود و در فدراسیون های ورزشی نیز برنامه های ۴ ساله پیاده می شود. اینکه فدراسیون کشتی برنامه ۸ ساله نوشته اتفاق خوبی است و هدف گذاری نیز دقیق و درست است که نشان می دهد کار کارشناسی صورت گرفته است. انصافا این سند استاندارهای یک برنامه راهبردی را رعایت کرده است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش افزود: اگر چشم انداز و برنامه نداشته باشید به روزمرگی می‌افتید و هیچوقت نمی توان شما را سنجش کرد چرا که نقشه راهی نیست که بدانیم انحرافی بوده یا خیر. سازمانی که بخواهد با روزمرگی کار را جلو ببرد به برنامه تن نمی دهد. نباید سند پس از زمانی فراموش شود و روی طاقچه گذاشته شود. خیلی برنامه ها در کشور نوشته شده اما اجرایی نشده‌اند. حتما دبیر و همکارانشان با عزمی که دارند به این موارد توجه جدی دارند. فدراسیون کشتی از آنجا که متولی ورزش ملی است که ریشه در آیین و تاریخ ما دارد، وظیفه سنگینی در بحث  قهرمانی و حتی فرهنگی دارد. ما روزی قهرمان جهان و المپیک بودیم اما افت کردیم و این توانایی را داریم که به جایگاه سابق برسیم. دبیر درست می گوید، برند کشتی افت کرده است. رشته دیگری مثل فوتبال، اقتصاد بهتری دارد چون برند بهتری در کشور دارد. این برنامه به ارتقای برند کشتی کمک می کند و آثار اقتصادی برای کشتی گیران خواهد داشت.

وی ادامه داد: دبیر یکه و تنها ایستاد و لیگ را در این شرایط سخت برگزار کرد. امیدوارم کشتی به جایگاه شایسته ای که دارد برسد. متناسب با این شرایط، ساختار طراحی شده می تواند کشتی ایران را به اهداف خود برساند و شاید این برنامه ۸ ساله در پایان مدیریت ۴ ساله دبیر به بخش قابل توجهی از اهدافش برسد. فدراسیون کشتی انصافا یک فدراسیون پرکار است. وزارت ورزش در کنار فدراسیون کشتی است. با صدای بلند می گویم اولویت اول ورزش قهرمانی ما کشتی است. وقتی پرچم کشور بالا می رود و سرود ملی ما نواخته می شود و کشورهای قدرتمند پایین‌تر از ما می‌ایستند کار بسیار بزرگی است.

علی نژاد خاطرنشان کرد: از متولیان می‌خواهم در کشتی سرمایه گذاری کنند. بودجه کشتی خیلی متفاوت با سایر فدراسیون هاست. ارزش پول ما در این چند سال به یک ششم رسیده و از سوی دیگر بودجه ورزش ما کم است. دولت هم محدودیت های خودش را دارد و تنها با منابع دولتی نمی توان ورزش را اداره کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top