امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14735 |
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰:۳۱ | ارسال توسط : |
361 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در حقیقت آیت‌الله مصباح تکیه‌گاه مطمئنی برای نسل جوان و برای هرکسی که اسلام ناب را بدون پیرایه می‌خواهد بفهمد است. در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی،آیت‌الله کعبی، ضمن بیان ویژگی‌های اخلاقی علامه مصباح، ایشان را از مصادیق این روایت امیرالمومنین علیه‌السلام دانست که؛ فی […]

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در حقیقت آیت‌الله مصباح تکیه‌گاه مطمئنی برای نسل جوان و برای هرکسی که اسلام ناب را بدون پیرایه می‌خواهد بفهمد است.

در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی،آیت‌الله کعبی، ضمن بیان ویژگی‌های اخلاقی علامه مصباح، ایشان را از مصادیق این روایت امیرالمومنین علیه‌السلام دانست که؛ فی الاخلاص یکون الخلاص؛ و تأکید کرد: چه نیکوست برای شناخت بیشتر آیت‌الله مصباح، از کتاب‌های ایشان برای مسابقه‌های کتابخوانی در جامعه استفاده شود.
آیت‌الله کعبی خاطر نشان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه، ۷ خدمت بزرگ دینی، فرهنگی، تمدنی، سیاسی و اجتماعی در عصر غیبت در تدوام امامت که روح اسلام ناب است به جامعه بشیریت ارائه می‌دهند و تدوین صحیح اسلام ناب محمدی بر پایه آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم السلام، ارائه نحوه خلیفه‌الله شدن، ولایت‌مداری، اشراف بر قوانین الهی و دیدبانی راهبردی، نهضت تحول ارزشی و رفع آسیب‌ها، جهاد فی سبیل‌الله و پشتیبانی و دفاع از ولایت، اضلاع این ۷ خدمت مهم هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علامه طباطبایی از جمله کسانی بود که علی‌رغم این‌که در حد جایگاه مرجعیت تراز بالا بود به واجب أهم که پرداختن به نیاز‌های روز بود، عمل می‌کرد. او تشخیص داد نیاز روز جامعه تفسیر و فلسفه است که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و، اما و اگر‌ها به عنوان واجب شرعی و وظیفه دینی باعث شروع یک حرکت دینی در حوزه علمیه قم و جهان بشریت شد. علامه طباطبائی شاگردان پرآوازه‌ای نظیر شهید مطهری و علامه مصباح یزدی را تربیت کرد.
آیت‌الله کعبی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و خدمات علمی علامه مصباح یزدی تأکید کرد: ایشان اسلام شناسی جامع و به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی، جامع معقول و منقول بودند. در حقیقت آیت‌الله مصباح تکیه‌گاه مطمئنی برای نسل جوان و برای هرکسی که اسلام ناب را بدون پیرایه می‌خواهد بفهمد است.
وی ادامه داد: علامه مصباح در ارائه نقشه راه حرکت به سوی خدا، استادی صاحب سبک و بدون ادعا بود. او با سوز و گداز از دکان‌های بدلی و کاسبکاران عرفان صحبت و تأکید می‌کرد، کسانی می‌توانند در راه عرفان پا بگذارند که مجتهد بوده و ضابطه کشف و شهود را تشخیص دهند.
آیت‌الله کعبی در ادامه، اسلام اجتماعی و انقلاب فرهنگی را زیرساخت اسلام سیاسی دانست و افزود: اگر بتوانیم ساخت جامعه را به همراه تقوا، ایمان، نورانیت و بصیرت دینی پیش ببریم، دستاورد‌های سیاسی را نیز کسب خواهیم کرد. اما اگر به زیرساخت‌ها توجه نکنیم، دستاورد‌های سیاسی را از دست می‌دهیم. خصوصا در زمان حاضر که در شرایط جنگ نرم هستیم و باید قدرت نرم تولید کنیم.
این استاد حوزه علمیه، خطاب به ائمه جمعه و جماعات تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات، قرارگاه فرهنگی تولید قدرت نرم و مخاطبان اصلی آن‌ها جوانان هستند.
آیت الله کعبی در پایان گفت: علامه مصباح معتقد بود شاید مسئولیت روحانیت در عصر انقلاب برای نجات جوانان از انحراف از مسئولیت روحانیت در زمان طاغوت بیشتر باشد، چون دشمنی در این دوران سازمان یافته‌تر است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top