امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 14657 |
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
541 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: حسن وارسته فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون اظهار داشت: از آنجا که خود را عضوی از خانواده «پایتخت» می‌دانم درباره کیفیت این سریال نظری نمی‌دهم اما درباره تأثیر جریان‌های زرد و سطحی در سرنوشت یک پروژه باید بگویم که این جریان‌های زرد در همه پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر دارند و تأثیر گذاشتن […]

گروه فرهنگی: حسن وارسته فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون اظهار داشت: از آنجا که خود را عضوی از خانواده «پایتخت» می‌دانم درباره کیفیت این سریال نظری نمی‌دهم اما درباره تأثیر جریان‌های زرد و سطحی در سرنوشت یک پروژه باید بگویم که این جریان‌های زرد در همه پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر دارند و تأثیر گذاشتن در ساخت یک سریال که جای خود دارد.وارسته خاطرنشان کرد: در بسیاری مواقع این حاشیه‌سازی‌ها اصلاً منطقی نیست و افراد درگیر جوسازی شده و با آن همراه می‌شوند اما متأسفانه بعد از اینکه متوجه اشتباهشان در قضاوت می‌شوند معمولاً شهامت عذرخواهی کردن ندارند.این فیلمنامه‌نویس در ادامه گفت: من در چند کار که چنین حواشی برای آن به وجود آمده حضور داشتم و به بدترین شکل قضاوت شدم اما پس از مدتی مشخص شد که قضاوت‌ها غلط بوده و کسی پس از این اتفاق نیامد از من بابت قضاوت‌های غلط عذرخواهی کند. به عنوان مثال در سریال «به مهندس ۲» بارها به ما حمله شد که ما کودک همسری را ترویج کرده‌ایم و خیلی‌از رسانه‌ها ما را به این مسئله متهم کردند و مردم هم به تبع آن به ما حملاتی کردند که توهین‌های بسیاری را تحمل کردیم اما پس از پخش سریال که مشخص شد قضاوت‌ها اشتباه بوده حتی یک نفر هم عذرخواهی نکرد.
او افزود: متأسفانه در فضای مجازی و بعضاً رسانه‌های مختلف قضاوت‌ها عجولانه است و حتی اجازه دفاع داده نمی‌شود. حتی در جریان جایگزینی یک بازیگر در فصل آخر «بچه مهندس» به من که هیچ نقشی در این اتفاق نداشتم هم حمله شد و خیلی‌ها گفتند که تلویزیون یک بازیگر را کنار گذاشته و من به عنوان فیلمنامه‌نویس به این مسئله تن داده و بازیگر را در فیلمنامه حذف کرده‌ام در حالیکه اصلاً اینچنین نیست و اصلاً جایگزینی بازیگر ربطی به من ندارد؛ دلیل این اتفاق عدم توافق دو شخص است که هیچ ربطی به من ندارد.

نویسنده «پایتخت ۴» در ادامه گفت: حتی در برخی مسائل مذهبی و برخی مبانی اخلاقی که می‌خواهم در کارم به آن‌ها بپردازم و مربوط به عقاید خود من است هم مورد حمله قرار می‌گیرم که این مسائل به من سفارش شده است. این حملات در نهایت باعث می‌شود صبر و طاقت افراد تمام شود و مثل عوامل سریال «پایتخت» از تولید اثر انصراف دهند. وقتی پس از باخت تیم ملی کشورمان در مقابل آرژانتین فحاشی‌های بسیاری به لیونل مسی شد، با وجود اینکه او فارسی بلد نیست مرحوم جمشید مشایخی از او عذرخواهی می‌کند باید متوجه باشیم که این حملات چقدر آزاردهنده هستند. متأسفانه فضای مجازی بسیار سطحی اما قدرتمند است و هر چقدر که شما صبوری کنید بالاخره یک جایی خسته می‌شوید و عطای کار را به لقای آن می‌بخشید.وارسته خاطرنشان کرد: سریال «پایتخت» یک اثر بسیار موفق و پر طرفدار است که می‌تواند سال‌های سال ادامه داشته باشد و اگر می‌خواهیم از این سریال پر طرفدار محافظت کنیم تا در رسانه ملی اثر محبوب دیگری نابود نشود باید صحبت‌های اهالی «پایتخت» را هم بشنویم و یک طرفه به قاضی نرویم. تولیدکنندگان مجموعه «پایتخت» انسان‌های شریفی هستند که تمام تلاششان این است که اثری با ارزش و با کیفیت خلق کنند. به اعتقاد من بحث دستمزدها یک بحث حاشیه‌ای است و مسئله اصلی چیز دیگری است که از این طریق به «پایتخت» حمله می‌کنند.این نویسنده در پایان گفت: معمولاً این حملات و حواشی که اتفاق می‌افتد مسئله‌ای در جایی دیگر مطرح است که قرار است حواس‌ها را پرت کنند. وقتی در کشور ما قیمت همه مایحتاج زندگی هر روز افزایش پیدا می‌کند و فجایع اقتصادی را شاهد هستیم چطور نباید دستمزد عوامل تولید یک سریال افزایش پیدا کند و اگر هم این دستمزدها بی منطق افزایش پیدا کرده‌اند چرا فقط به این مورد حمله می‌شود و به فجایع اقتصادی دیگری که در کشور شاهد هستیم کسی نمی‌پردازد؟ این نکات مسائلی هستند که باید مدنظر قرار داد و فهمید که مشکل در برخورد با این سریال چیز دیگری است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top