امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14633 |
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
284 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضور خود در استان کردستان صبح امروز به همراه جولایی مدیرکل ورزش و جوانان و خیرآبادی رئیس هیأت کشتی استان از مجموعه های ورزشی در دست احداث شهر سنندج بازدید کرد.

خانه کشتی بهاران، خانه کشتی و سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان و ساختمان ورزشی سرخه دزخ از توابع شهر سنندج مکان هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید مقرر شد فدراسیون کشتی سال آینده مسابقات مهم ملی و بین المللی خود را به میزبانی سالن ۶ هزار نفری سنندج برگزار کند، همچنین خانه کشتی و خوابگاه های در دست احداث و امکانات ورزشی آن می تواند میزبان اردوهای تیم های ملی کشتی باشد.

ساختمان مجموعه سرخه دزج سنندج نیز در آینده نزدیک به مجموعه ورزشی تفریحی و خوابگاه ورزشی تبدیل خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، رئیس فدراسیون کشتی، در اولین جلسه ی خود در استان کردستان با حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس فدراسیون در این دیدار که با حضور جمشید خیرآبادی رئیس هیأت کشتی استان برگزار شد، گفت: کردستان استان محرومی است اما استعدادهای فراوانی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: این استعداد ها به خصوص در کشتی فراوانند و کشتی فرنگی استان کردستان پتانسیل این را دارد که مدال های جهانی و المپیک بدست آورد.

دبیر تأکید کرد: باید نگاه ورزش استان به کشتی بعنوان ورزش ملی کشور، نگاه متفاوت و ویژه ای باشد تا استعدادهایی که در کردستان وجود دارند شکوفا شوند.

وی ادامه داد: کشتی باید در مناطقی از کردستان که علاقمند و پتانسیل بیشتری دارد، حمایت شود و رئیس هیأت وظیفه دارد که این پتانسیل ها و ظرفیت ها را فعال کند.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد برنامه راهبردی کشتی کشور گفت: کشتی کشور نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند برای ۸ سال آینده خود بود و با تلاشی که انجام شد و با نظرات کارشناسان مختلف توانستیم این سند را تدوین کنیم و دوشنبه هفته آینده آن را رونمایی خواهیم کرد.

حامد جولایی نیز در این دیدار با اعلام حمایت کامل اداره ورزش و جوانان استان از کشتی تصریح کرد: در چند روز گذشته یک خانه کشتی به هیأت کشتی استان اهداء کردیم و پیگیر آن هستیم که سالن های بیشتری را در اختیار هیأت کشتی قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار بود امسال میزبان جام باشگاه های جهان باشیم اما به دلیل شیوع کرونا این امر میسر نشد از فدراسیون کشتی می خواهیم که میزبانی جام تختی و یا جام باشگاه های جهان را در سال آینده به ما بدهد.

جولایی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی این را نیز داریم که هرساله یک دوره مسابقات در رده ی سنی جوانان برگزار کنیم.

در این دیدار وضعیت هیات و ورزش کشتی استان کردستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت ضمن اینکه توسعه زیرساخت های ورزش کشتی و پیشرفت بخش ورزش قهرمانی این رشته در میان ورزشکاران کردستان با حمایت و پشتیبانی مسئولین ورزش استان و فدراسیون کشتی از مهمترین مباحث این دیدار بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، رئیس فدراسیون کشتی در ادامه با نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در مورد حمایت از کشتی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیأت کشتی استان کردستان برگزار شد، رئیس سازمان و برنامه ریزی استان قول حمایت مالی از کشتی استان را به میزان ۷۰۰ میلیون تومان داد.

دبیر در این نشست گفت: توسعه زیرساخت های کشتی استان کردستان و همچنین حمایت از برنامه های کوتاه مدت در اولویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باشد، چراکه کشتی جزئی از هویت ایران است و هرچه برای آن تلاش و کار کنیم نتیجه آن را خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: استعدادهای خوبی در کشتی کردستان حضور دارند که باید امکانات لازم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار آن ها قرار بگیرد، فدراسیون کشتی نیز تمام تلاش خود را می کند تا کمک های لازم را به جهت برگزاری کلاس های آموزشی انجام دهد اما باید کمک مالی خوبی به هیأت کشتی استان شود تا با برنامه ریزی مناسب این استعداد ها شکوفا شوند.

در این جلسه مقرر شد کمک مالی به هیأت کشتی به جهت تکمیل خانه کشتی و برگزاری مسابقات جام تختی و همچنین رقابت های سالیانه در رده ی نوجوانان باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top