امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14591 |
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
291 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

کمیته‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال در شرایطی مسئولیت برگزاری انتخابات این فدراسیون را برعهده دارند که در مجمع اخیر و در شرایطی شائبه برانگیز انتخاب شده اند؛ انتخابی که بدون اطلاع اهالی رسانه و در پشت پرده انجام شده و توسط کسانی صورت گرفته که خودشان مسئولان کنونی و کاندیدای انتخابات پیش رو این فدراسیون هستند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با اتمام فرآیند ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، مسئولیت کمیته‌های بدوی و استیناف انتخابات این فدراسیون آغاز می‌شود. این دو کمیته که حاصل اصلاحات اخیر اساسنامه فدراسیون فوتبال هستند، در مجمع اخیر و در آذرماه با معرفی هیات رئیسه و رای‌گیری عجیب و غریب از اعضای مجمع انتخاب شدند.

در واقع طبق اصلاحاتی که از سوی فیفا به این فدراسیون تکلیف شده بود، قرار شد از این پس کمیته‌های بدوی و استیناف انتخابات که جزو ارکان مستقل هستند و باید توسط اعضای مجمع انتخاب شوند، عهده‌دار برگزاری هر انتخاباتی ظرف چهار سال آینده شوند.

به همین دلیل، فدراسیون فوتبال در هشتم آذر و در خلال برگزاری مجمع مجازی این فدراسیون، اعلام کرد پیش از این اسامی کمیته‌های انتخاباتی به اعضا معرفی شده و آن‌ها با حداکثر رای موافق، این نفرات را عضویت در این کمیته انتخاب کردند. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که از فدراسیون انتظار می‌رفت این فرآیند را به صورت شفاف‌تری انجام دهد و در برابر دیدگان اعضای مجمع و اهالی رسانه رای گیری انجام شود اما همه چیز به صرف ادعای دبیرکل فدراسیون فوتبال مورد تایید قرار گرفت؛ آن هم در شرایطی که هیچ سند و مدرکی برای اثبات این موارد قرار نداشت.
در نتیجه در حال حاضر گروهی برگزاری انتخابات اعم از بررسی مدارک و صلاحیت نامزدها را برعهده دارد که حاصل انتخاب و تصمیم هیات رئیسه فدراسیون است و همین گروه که همگی در گذشته جزو همکاران این فدراسیون بودند، حالا قرار است انتخابات فدراسیون را با حضور و کاندیداتوری اعضای فعلی هیات رئیسه در همین رویداد، برگزار کنند.

*حضور منصوبان قدیمی هیات رئیسه در کمیته‌های انتخاباتی

نگاهی به اسامی این کمیته‌ها از موارد دیگری است که به ابهامات در زمینه جاری و ساری شدن قوانین به صورت یکسان برای همه افراد اضافه می‌کند؛ افرادی که در این پنج سال به طرق مختلف جزو منصوبان هیات رئیسه بودند و به نوعی وام‌دار این اعضا هستند.

به این اسامی توجه کنید:

کمیته بدوی انتخابات

رییس: علی فلاحتی شهاب‌الدینی (وکیل)

معاون رییس: مهدی گردانی (مسئول بازرسی و ارزیابی فدراسیون فوتبال)

عضو: غلامرضا شاه‌کرمی (مدیرکل ورزش وزارت نفت و عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال)

عضو علی‌البدل: حبیب‌الله حبیبی (وکیل) و تقی سیاری امینی (مربی فوتبال و در گذشته مربی تیم‌های ملی پایه)

کمیته استیناف انتخابات

رییس: روزبه وثوق احمدی (وکیل و رییس پیشین کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و عضو کمیته اخلاق و حقوقی فدراسیون جهانی کشتی)

معاون: مهدی پیروزرام (مدیرعامل سابق سایپا شمال و مدیرعامل فعلی دلاوران قائمشهر)

عضو: احمد مومن (اطلاعاتی موجود نیست)

عضو علی البدل: حسین تقی‌پور (اطلاعاتی موجود نیست) و فریدون صادقی (اطلاعاتی موجود نیست)

فرآیند نه چندان شفاف انتخابات اعضای این کمیته‌ها و حضور افرادی که در گذشته جزو منصوبان هیات رئیسه بودند و همینطور برخی چهره‌های نه چندان شناخته شده و پذیرش این موارد از سوی اعضای مجمع به علت وضعیت بغرنج فدراسیون، این ابهام را به وجود آورده که آن‌ها در هنگام اجرای قوانین انتخاباتی، به علت دوستی با اهالی این فدراسیون، با فشارهایی در این زمینه مواجه شوند.

سوال اصلی این است که چرا فدراسیون فوتبال در پاییز و قبل از اینکه این اسامی به اعضای مجمع معرفی شده، در این زمینه شفاف‌سازی انجام نداد و اسامی کمیته‌ها به اطلاع اهالی فوتبال نرسید تا یک قضاوت عمومی انجام شود؟

انتظار می‌رود کمیته‌های انتخاباتی برای حفظ سلامت انتخابات و از بین رفتن هر گونه شک و شبهه، قوانین داخلی و بین‌المللی را به طور دقیق و بدون کم و کاستی برای همه نامزدهای انتخاباتی به خصوص اعضای فعلی هیات رئیسه اجرا کنند تا جلوی هر گونه سودجویی برخی چهره‌ها گرفته شود و آینده بهتری برای این فدراسیون در چهار سال آینده رقم بخورد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top