امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 14391 |
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
276 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

پایگاه خبری آسیا تایمز حجم کل دارایی های خارجی بلوکه شده ایران را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی  کره جنوبی- یونهاپ- به نقل از منابع بانک مرکزی این کشور اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام، حدود ۱۰ تریلیون وون ( ۹.۲ میلیارد دلار) از دارایی های ایران در این کشور مسدود شده است. از این مبلغ سه تریلیون وون از شهریور سال ۹۸ پس از واریز در شعبه بانک ملت سئول مسدود شده و هفت تریلیون وون دیگر نیز در دو بانک صنعت کره و ووری مسدود شده اند.  

پایگاه خبری آسیا تایمز نیز با اشاره به دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی نوشته است حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی های ایران در نقاط مختلف جهان به دلیل تحریم های آمریکا مسدود شده است.  

در ماه می سال ۲۰۲۰ عبدالناصر همتی- رییس بانک مرکزی ایران- گفته بود دو بانک کره ای مانع از دسترسی ایران برای استفاده از پول خود و خرید دارو و مواد غذایی شده اند که هدف تحریم های آمریکا نیستند.  

این گزارش می افزاید در پی اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن دارایی های ایران، روابط دو طرف دچار تنش شده و طرف ایرانی به دنبال شکایت از کره بابت این اقدام در محاکم قضایی بین المللی است.  

در روزهای اخیر خبر توقیف یک نفتکش کره ای به دلیل ایجاد آلودگی محیط زیستی در نزدیکی سواحل ایران خبرساز شده بود. این کشتی اکنون در ایران لنگر انداخته و قرار است معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای رایزنی با مقامات ایرانی در این خصوص راهی ایران شود. حدود ۷۰ درصد واردات نفتی کره جنوبی از تنگه هرمز عبور می کند و ایجاد مشکل در این خصوص می تواند باعث بحران انرژی برای این کشور شود.  

وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به توقیف این کشتی اعلام کرد ناوشکن ۴۴۰۰ تنی چوی یونگ راهی آب های خلیج فارس خواهد شد.  

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top