امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14337 |
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
278 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات جهت تصدی ریاست نیازمند ابلاغیه کتبی و رسمی نیست و رعایت این مسئله قانون است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی علی نژاد پس برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران، در مورد برگزاری این مجمع انتخاباتی طبق اساسنامه قبلی، اظهار کرد: وزارت ورزش با نگاه تخصصی کردن این فدراسیون مصوبه ای را به هیات وزیران پیشنهاد کرده بود که در نهایت به تصویب هیات وزیران نیز رسید تا ترکیب مجمع توسط وزارت ورزش تعیین شود.

وی ادامه داد: کمیته تطبیق قوانین مجلس شورای به این مساله ایراد گرفت و اعلام کرد که وزارت ورزش نمی تواند چنین اختیاری داشته باشد که ترکیب را مشخص کند و تصمیم بر این شد که اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی به تصویب شورای نگهبان برسد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد ملاک انتخاب نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران به منظور شرکت در مجامع انتخاباتی از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی، بیان کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی فدراسیون عمومی است و وزارت ورزش سعی کرد از تمامی رشته های المپیکی و غیر المپیکی بهره مند شویم و ترکیب مناسبی انتخاب شد.

علی نژاد با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی از فدراسیون پزشکی ورزشی خدمات درمانی به نخبگان ورزشی است و تیم های ملی در اولویت قرار دارند، گفت: امیدوار هستیم در آستانه المپیک با پیگیری مسائل در این رابطه، دچار مشکل نشویم. همچنین توجه به دوپینگ از دیگر مسائل مهم و مورد توجه است که باید از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با اینکه آیا به صورت کتبی و رسمی به فدراسین فوتبال ابلاغ شده است که بازنشستگان نمی توانند جهت تصدی پست ریاست در انتخابات شرکت کنند؟ گفت: نیازی نیست و اعلام قانون شده است و نیازمند ابلاغیه در این رابطه نیستیم، این مساله برای تمامی فدراسیون های ورزشی یکسان است و نباید روسای فدراسیون ها بازنشسته باشند و فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون ها نهاد عمومی غیر دولتی به شمار می آیند و در تعریف موقت فدراسیون فوتبال نیز به این مساله اشاره شده است.

علی نژاد افزود: بنابراین با توجه به اینکه ریاست فدراسیون های ورزشی شغل به شمار می آید، بازنشستگان نمی توانند رییس فدراسیون باشند.

وی در مورد اتمام دوره ریاست قمری در فدراسیون دوچرخه سواری عنوان کرد: به زودی سرپرست این فراسیون انتخاب و طی یک تا دو روز آینده برای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نیز سرپرست جدید انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top