امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 14331 |
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰:۳۲ | ارسال توسط : |
522 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به فصل جوایز سینمایی بازار پیش‌بینی‌ها داغ است و فیلم‌های متعددی در صف رقابت کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال از گلدن گلوب قرار دارند.انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مانند اسکار عمل نمی‌کند که از کشورها بخواهد نمایندگان خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی زبان معرفی کنند. به […]

گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به فصل جوایز سینمایی بازار پیش‌بینی‌ها داغ است و فیلم‌های متعددی در صف رقابت کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال از گلدن گلوب قرار دارند.انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مانند اسکار عمل نمی‌کند که از کشورها بخواهد نمایندگان خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی زبان معرفی کنند. به همین دلیل «زندگی پیش رو» می‌تواند هنوز به عنوان بخت دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب مطرح باشد. سوفیا لورن نیز می‌تواند در بخش بهترین بازیگر زن سال شانس نامزد شدن را داشته باشد.در حالی که ایتالیا فیلم «شب» را برای اسکار معرفی کرده اما این فیلم در گلدن گلوب شانسی ندارد زیرا یک مستند بلند است و جایی در جوایز گلدن گلوب ندارد. در عین حال مناقشه زیادی درباره فیلم «میناری» وجود دارد که باید در بخش بهترین فیلم نامزد شود. این فیلم هنوز در بخش بهترین بازیگر می‌تواند شانس حضور داشته باشد.ورایتی نامزدهای احتمالی گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی زبان را چنین معرفی کرده است:
۱. «میناری» از آمریکا ساخته لی آیزاک چانگ؛ فیلمی درباره یک خانواده کره‌ای که به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا در دهه ۱۹۸۰ زندگی جدیدی را در یک مزرعه شروع کنند. بازیگران: استیون یئون، یری هان، الن اس کین، یو-جونگ یوئن، ویل پتون.
۲. «زندگی پیش رو» از ایتالیا ساخته ادواردو پونتی؛ رابطه بین زن سالخورده‌ای که بازمانده جنگ جهانی است با یک پسر بچه ۱۲ ساله خیابانی در مرکز توجه این فیلم است. بازیگران: سوفیا لورن و ابراهیم گویی
۳. «دور دیگر» از دانمارک ساخته توماس وینتربرگ؛ درباره چهار دوست که همه آموزگار دبیرستان هستند و می‌خواهند سطح زندگی‌شان را با ایده‌ای عجیب بالا ببرند. بازیگران: مدس میکلسن، توماس بو لارسن و مانگوس میلانگ.
۴. «تو را با خود حمل می‌کنم» از مکزیک به کارگردانی هایدی اوینگ؛ درباره جاه‌طلبی و فشار اجتماعی بر یک آشپز مشتاق که وی را وادار می‌کند خانه خود در مکزیک را ترک کند و به نیویورک برود و ببیند زندگی آنجا هرگز مثل گذشته نخواهد بود. بازیگران: آرماندو اسپیتیا، کریستین واسکز و میشل رودریگز.
۵. «لا لورونا» از گواتمالا ساخته جایرو بوستامنته؛ درباره ژنرالی که نظارت بر نسل کشی مایاها را برعهده داشت و با روح آنها روبه‌رو می‌شود. بازیگران: ماریا مرسدس کوروی، سابریتا دلا هوز، مارگاریتا کنفیک.
۶. «شب پادشاهان» از ساحل عاج ساخته فیلیپ لاکوت؛ درباره مردی جوان که به زندانی در ساحل عاج فرستاده می‌شود و باید برای دیگر زندانیان قصه بگوید. بازیگران: مونه باکاری، استیو تینچو و رازمانی اودارگو.
۷. «مدت زیادی اینجا نخواهم بود» از مکزیک ساخته فرناندو فرایس دلا پارا؛ درباره رقصنده‌ای که باید خانه‌اش را ترک کند و به نیویوک برود. بازیگران خوان دانیل گارسیا تروینو، جاناتان اسپینوزا و کورال پوئنته.
۸. «رفقای عزیز!» از روسیه ساخته آندری کونچالوفسکی؛ درباره نسل‌کشی نوواچرکاسک و عواقب آن. بازیگران جولیا ویسوتسکایا، ولادیسلاو کوماروف و آندری گوسف.
۹. «یک خورشید» از تایوان ساخته چونگ مونگ-هونگ؛ درباره ۲ برادر یکی خیلی پولدار و دیگری خیلی مجرم. بازیگران چن یی-ون، سامانتا کو، وو چین-هو.
۱۰. «خواهر کوچک من» از سوییس ساخته استفانی شوات و ورونیک ریموند؛ درباره نمایشنامه‌نویسی که سعی دارد تا خواهر دوقلویش را به صحنه نمایش برگرداند. بازیگران نینا هاس و لارس آیدینگر.
«شارلاتان» از جمهوری چک، «سنگر بی‌پایان» از اسپانیا، «پدر» از بلغارستان، «امید» از نروژ، «جالیکاتو» از هند، «پرش» از چین، «مارتین ادن» از ایتالیا، «کجا بودی آیدا؟» از بوسنی و هرزگوین، «بچه‌های خورشید» از ایران، «و فردا همه جهان» از آلمان، «تاو» از فنلاند، «دو نفر ما» از فرانسه، «مادران واقعی» از ژاپن و ««فصل خیس» از سنگاپور نیز دیگر فیلم‌هایی هستند که در رده‌های بعدی می‌توانند از این شانس برخوردار باشند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top