امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 14259 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
262 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

حق رای سرمربی تیم ملی فوتسال در مجمع انتخاباتی فدراسیون باعث شده تا شائبه‌های مختلفی در مورد تلاش برای کنار زدن او به دلیل عدم همراهی با برخی جریانات انتخاباتی به گوش برسد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، انتخابات فدراسیون فوتبال در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود تا تکلیف این فدراسیون مهم ورزشی مشخص شود. مطابق با اساسنامه تعداد آرای مجمع ۸۵  رای است که از این تعداد ۱۲ رای به زنان اختصاص دارد و نشان دهنده نشان حساس آنها در تعیین رئیس جدید فدراسیون است.

چه زنانی در مجمع رای می‌دهند؟

زنانی که در مجمع انتخابی فدراسیون حق رای دارند عبارت‌اند از:

– نماینده تیم های شهرداری بم کرمان و وچان کردستان به عنوان دو تیم اول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال زنان.

– نماینده تیم های مس رفسنجان و سایپا تهران به عنوان دو تیم اول رده‌بندی لیگ برتر فوتسال زنان.

– نماینده تیم ایمن سنگر گیلان به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی زنان.

– شهناز یاری به عنوان سرمربی و همچنین کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان

– سرمربی تیم ملی فوتبال زنان.

قرارداد مریم آزمون بعد از پایان کار ایران در مسابقات انتخابی المپیک در فروردین ۹۸ به پایان رسیده اما او در رویدادهای مختلفی چون the best به عنوان سرمربی تیم ملی ایران حق رای داشته است.

– کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان

سارا قمی تا قبل از آنکه از بازی‌های ملی خداحافظی کند، کاپیتان تیم ملی بود، مشخص نیست او می‌تواند رای بدهد یا اینکه کاپیتان‌های دیگر تیم‌ملی در مجمع حاضر می‌شوند.

– سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی.

تیم ملی فوتبال ساحلی زنان ایران هنوز به صورت رسمی تشکیل نشده است و با این شرایط  احتمالا دو رای از حق زنان کاسته می‌شود و تعداد آرای مجمع به ۸۳ رای می‌رسد.

– یک داور زن بین‌المللی.

با توجه به قرار گرفتن نام گلاره ناظمی در بین ۱۰ داور برتر فوتسال جهان به نظر می‌رسد که او در مجمع رای بدهد.

تقلا برای رای بیشتر؟

فدراسیون فوتبال در ۱۴ مهر ۱۳۹۸ شهناز یاری را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب کرد تا ملی‌پوشان را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند اما مسئولان این فدراسیون با بهانه کرونا اردوهای ملی را یکی پس از دیگری لغو کردند تا وضعیت تیم ملی مبهم‌تر از هر زمان دیگری شود. یاری بارها درخواست اردو کرد و از دست رفتن زمان را به ضرر تیمی دانست که به دنبال کسب سومین جام در آسیا است اما تاثیری نداشت و مسئولان فدراسیون به این مسائل توجهی نکردند، حتی با سکوت خود نشان دادند نه تنها اهمیتی برای تیم ملی قائل نیستند بلکه به شفاف‌سازی افکار عمومی و علاقه‌مندان به فوتسال زنان هم توجهی ندارند. در واقع نقش خود را به عنوان یک مسئول فراموش کردند.

این شرایط باعث شد تا یاری هدایت تیم لیگ برتری سایپا را برعهده بگیرد و مسئولان فدراسیون هم در این مورد اظهار نظری نکردند اما در ماه‌های نزدیک به انتخابات، شائبه‌های مختلفی در مورد سرمربی تیم ملی به گوش می‌رسد.

شنیده می شود که فدراسیون فوتبال به بهانه سرمربیگری یاری در تیمی لیگ برتری به دنبال انتخاب سرمربی دیگری برای تیم ملی است تا رای این فرد حدید را در مجمع داشته باشد، حتی اسامی برخی گزینه‌ها هم مطرح شده است.

تیم ملی بازیچه بازی‌های انتخاباتی؟

در صورت درست بودن این شائبه‌ سوالات و ابهامات مختلفی پیش می‌آید، ابتدا باید گفت اینکه سرمربی تیم ملی فوتسال، هدایت تیمی باشگاهی را برعهده داشته باشد، موضوعی جدید نیست؛ پیش از این هم شهرزاد مظفر به عنوان سرمربی تیم ملی هدایت دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت، همچنین نیلوفر اردلان در حالی که هدایت تیم سایپا را برعهده داشت، به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان در تورنمنت کافا هم انتخاب شد، پس نمی‌توان با این بهانه یاری را حذف کرد.

از طرفی دیگر این سوال مطرح می‌شود که فدراسیون فوتبال می‌خواهد برای کدام تیم ملی مربی انتخاب کند؟ چه اتفاقی افتاده که تیم ملی تعطیل شده توسط مسئولان اکنون به دل‌نگرانی همان مسئولان تبدیل شده است؟

فدراسیون برنامه‌ای برای تیم ملی دارد که سرمربیگری “یاری” در سایپا به آن ضربه می‌زند؟ اگر برنامه‌ای داشت چرا سعی در متقاعد کردن مربی خود برای رد پیشنهادهای باشگاهی نداشت؟

مسئولان ورزشی و کسانی که به دنبال شرکت در انتخابات هستند، نباید تیم ملی را دستاویزی برای رسیدن به خواسته‌های خود قرار دهند. اگر فدراسیون واقعا برنامه‌ای برای تیم ملی فوتسال زنان دارد باید آن را به صورت شفاف تشریح کند و عزمی جدی در راستای تحقق آن داشته باشد اما اگر چنین شائبه‌هایی درست باشد، نشان می‌دهد که نگاه مسئولان به تیم ملی ابزاری است و در راستای اهداف خود حق رای یک فرد را از او سلب می‌کنند.

انتهای پیام      

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top