امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14146 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۳۳ | ارسال توسط : |
250 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی در حالی برگزار می‌شود که شائبه‌های مختلفی در مورد برخی از حق رای‌ها وجود دارد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی ۱۵ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد و داود باقری، محمدحسین پورغریب شاهی، حسین تامینی لیجائی، سید جمال ‌الدین عزآبادی، فرزین حلب چی، کرم اله علیمرادی، سعید کاظمی، سیدرضا میرابوطالبی و غلامرضا نوروزی و نامزدهای واجد شرایط شرکت در انتخابات فدراسیون هستند، اما با توجه به شرایط موجود، آرای اصلی بین این ۹ نفر تقسیم نخواهد شد و به طور حتم دو یا سه کاندیدا از شانس بیشتری برخوردارند و بعید به نظر می رسد تا زمان شروع انتخابات تمامی افراد در انتخابات شرکت کنند و به احتمال زیاد شاهد انصراف برخی در روز برگزاری مجمع خواهیم بود.

بر مدیریت فدراسیون پزشکی ورزشی چه گذشت؟

ششم آبان‌ سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذر سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.

۲۶ تیر اما وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسدمسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد؛ موضوعی که باعث شد مسجدی از رقابت برای انتخابات انصراف دهد و در نهایت تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی تصدی این فدراسیون را برعهده خواهد داشت.

چه افرادی حق رای دارند؟

سعیدی دبیرکل محترم کمیته ملی المپیک، بابوئی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری، بشیریان رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، سردار پیمبری نماینده نیروهای مسلح، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس (نماینده باشگاه‌ها)، مدیرعامل باشگاه استقلال (نماینده محترم)، حسین اوجاقی (نماینده مربیان)، جواد سلیمی (نماینده داوران)، سهراب مرادی (نماینده ورزشکاران)، میرهاشم حسینی (نماینده ورزشکاران)، زهرا نعمتی (نماینده ورزشکاران) و روسای ۳۰ هیات استانی در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی حق رای خواهند داشت و در این بین هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر به دلیل مدیریت تحت سرپرستی، از این امکان برخوردار نخواهد بود.

چه ایراداتی به انتخابات وارد است؟

در رابطه با انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی مهمترین نکته به حق رای‌ها مربوط می‌شود و از سوی برخی کاندیداها در تماس با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مسائل و پرسش‌هایی وجود دارد که بهتر است وزارت ورزش و جوانان در رابطه با آن شفاف سازی کند تا از هز گونه شائبه‌ای در این باره جلوگیری شود.

سوال این است با چه رویه‌ای نماینده مربیان، داوران، ورزشکاران انتخاب شده‌اند و علت اینکه از بین تمامی باشگاه‌های ورزشی صرفا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حق رای خواهند داشت و با توجه به وابستگی مدیریتی خاص سرخابی‌ها، سهم سایر باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی چیست؟

در مورد نماینده ورزشکاران نیز ایراد وارده به رشته ورزشی یکی از این سه نفر است و با توجه به اینکه یک نامزد سابقه فعالیت در یک رشته ورزشی خاص را دارد، این ایراد مطرح می شود که چرا باید یکی از سه نمایندگان انتخاب شده برای ورزشکاران، هم رشته با همان کاندیدا باشد؟

در مورد نماینده مربیان نیز پرسش طرح شده این است که چرا یک رشته المپیکی انتخاب نشده است و به چه دلیل حسین اوجاقی صرفا باید پای ثابت انتخابات فدراسیون های ورزشی باشد و همان‌گونه که به طور مثال در انتخابات فدراسیون ملی ورزشی های دانشگاهی حق رای داشته باید در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی نیز به عنوان تنها مربی دارای حق رای انتخاب شود؟

مورد مهم و اصلی در مورد انتخاب نماینده داوران، مربیان و ورزشکاران در رقابت های انتخاباتی فدراسیون های ورزشی این است که این افراد بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شوند؟

آیا بهتر نیست کمیته های مختلفی برای ورزشکاران، مربیان و داوران متشکل از این نمایندگان این اقشار، تشکیل شود و نمایندگان اصلی به دست خودشان انتخاب و از هرگونه شائبه ای در رقابت های انتخاباتی فدراسیون های ورزشی اجتناب شود؟

مورد دیگر عنوان شده به لابی های پشت پرده که امری طبیعی در رقابت های انتخاباتی است بازمی گردد. هرچند وزارت ورزش و جوانان همواره در انتخابات فدراسیون های ورزشی به صراحت بر عدم جانبداری از یک کاندیدای خاص تاکید دارد اما به گفته روسای برخی هیات‌ها گویا از سوی برخی از نامزدهای انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی با هیات های استانی تماس تلفنی برقرار شده و ادعا کرده‌اند از سوی وزارت ورزش حمایت می شوند؛ موضوعی که بهتر است هرچه سریع تر و تا قبل از برگزاری انتخابات از سوی این وزارتخانه نسبت به آن شفاف سازی شود تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی در این رابطه جلوگیری به عمل آید.

اهمیت فدراسیون پزشکی ورزشی در آستانه المپیک توکیو

فدراسیون پزشکی ورزشی که در آستانه المپیک وظایف و مسئولیت‌هایش از اهمیت دوچندانی برخوردار است، علاوه بر مسائل مختلفی نظیر معاینات اختصاصی ورزشکاران، ارائه مشاوره‌های دوپینگ، سرکشی به اردوی رشته‌های المپیکی، انجام معاینات اسکلتی-عضلانی، تکمیل پرونده‌های سلامت ورزشکاران، معاینات قلب و عروقی، مشاوره‌های تغذیه و معاینات اختصاصی زنان ورزشکار را نیز عهده‌دار بوده این امید می رود که با انتخاب رییس جدید فدراسیون، هرچند دیر اما به رفع بهتر و کیفی تر دغدغه و مسائل ورزشکاران المپیکی اقدام کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top