امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 14096 |
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ | ارسال توسط : |
235 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: پیکر مرحوم اصغر عبداللهی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.به گزارش ایلنا، اصغر عبداللهی از فیلمنامه‌نویسان باسابقه سینمای ایران روز گذشته، ۷ دی‌ماه بر اثر سرطان در بیمارستان درگذشت و پیکر او دوشنبه، هشتم دی‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور جمع محدودی از خانواده و همکاران به آرامگاهش بدرقه شد. […]

گروه فرهنگی: پیکر مرحوم اصغر عبداللهی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.به گزارش ایلنا، اصغر عبداللهی از فیلمنامه‌نویسان باسابقه سینمای ایران روز گذشته، ۷ دی‌ماه بر اثر سرطان در بیمارستان درگذشت و پیکر او دوشنبه، هشتم دی‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور جمع محدودی از خانواده و همکاران به آرامگاهش بدرقه شد. منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، احسان عبدی پور، احمد امینی و همایون اسعدیان از سینماگران حاضر در این مراسم بودند. اصغر عبداللهی که متولد ۱۳۳۴ در آبادان بود، نگارش فیلمنامه‌های «خواهران غریب»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «نصف مال من نصف مال تو»، «عینک دودی»، «پیشنهاد پنجاه میلیونی»، «غریبانه»، «مرسدس»، «آشپزباشی»، «چتری برای دو نفر»، «خداحافظی طولانی»، «خانه خلوت» و… را در کارنامه هنری‌اش داشت و برای «خانه خلوت» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود. او در سال‌های اخیر فیلم «یک قناری یک کلاغ» را کارگردانی کرد و از جمله آثار مکتوبش به «قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه‌نویسی و زندگی»، «آفتاب در سیاهی جنگ گم می‌شود»، «در پشت آن مه؛ مجموعه داستان کوتاه»، «سایبانی از حصیر»، «آبی‌های غمناک بارُن»، «هاملت در نم نم باران» می‌توان اشاره کرد.همچنین کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.در متن این پیام آمده است: «اصغر عبداللهی، یار آشنا، دوست، فیلم‌نامه‌نویس و داستان‌سرا، یکی از مؤسسان و رؤسای پیشین کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران، ازمیان ما رفت. اصغر عبداللهی در آثارش راوی احساس دلهره‌ی آدم‌هایی بود که در زمانه‌ای بحرانی توان مقابله با محدودیت‌های روزافزون را از دست داده‌اند و در اندیشه‌ی گریز از وضع موجود، روزنی به عالم خیال یا یک زندگی دیگرگون را می‌جویند. حال او خود به عالم دیگر پیوست. اصغر عبداللهی هم‌چنین بازگوکننده‌ی معماهای پیچیده و عطش‌های انسانی برای یافتن سرپناهی برای ادامه‌ی زندگی بود. او در مجموعه‌داستان «سایبانی از حصیر» به ما یادآور می‌شود که با اندک حرکتی یا وزیدن بادی، بساط آن فرو خواهد ریخت. اینک درمیان بهت واندوه یارانش، این حصیر فرو ریخت. کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت این نویسنده‌ی خلاق و پرتلاش را به خانواده و همه‌ی اهالی سینمای ایران تسلیت می‌گوید. همیشگی باد یاد و نامش. »

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top