امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 14072 |
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
268 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

بررسی روند جذب مهاجم کروات پرسپولیس و نحوه جدایی او در ادامه شکایت و محکوم کردن باشگاه نشان می‌دهد این پرونده ابهامات زیادی دارد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در نیم فصل لیگ هجدهم زمانی که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، نام مهاجم را به باشگاه داد تا روند جذب یکی از آنها اجرایی شود. در نامه برانکو نام رضا قوچان‌نژاد و ماریو بودیمیر به چشم می‌خورد. در آن نامه تاکید شده بود باشگاه ابتدا باب مذاکره با قوچان‌نژاد را باز کند و اگر روند جذب این بازیکن با بمبست روبه‌رو شد، ماریو بودیمیر جذب شود.

مدیران وقت پرسپولیس ابتدا تماس‌هایی را رضا قوچان‌نژاد برقرار کردند اما مبلغ ۱۳ میلیاردی درخواستی این مهاجم خیلی زود، مذاکره را به سمت بن بست هدایت کرد. از این رو پرسپولیسی‌ها که خیلی تمایل به جذب مهاجم خارجی نداشتند، از برانکو خواستند گزینه دیگری به غیر از بودیمیر معرفی کند اما سرمربی سرخ‌ها که اعتقاد ویژه‌ای نسبت به توانایی فنی مهاجم کروات داشت، اصرار بر جذب او ورزید. در نهایت هم باشگاه پرسپولیس با عقد قراردادی یک فصل و نیمه ماریو بودیمیر را به خدمت گرفت.

قرارداد بودیمیر برای نیم فصل نخست فصل ۹۸ – ۹۷ ۱۸۰ هزار یورو بود و برای فصل ۹۸ – ۹۹ نیز ۳۲۰ هزار یورو تعیین شده بود. زمانی که لیگ هجدهم به پایان رسید، ماریو بودیمیر درحالی که ۳۳ هزار و ۲۲۳ یورو از قرارداد نیم فصل نخست خود را دریافت کرده بود، برای تعطیلات پیش فصل به کشورش رفت اما با وجود تهیه بلیت برگشت از سوی باشگاه، دیگر به ایران بازنگشت. او معتقد بود باشگاه پیش از بازگشتش باید حقوق عقب افتاده‌اش را پرداخت کند اما پرسپولیس برایش نامه نوشته بود که در صورت بازگشت به تهران، می‌تواند دستمزد خود را دریافت کند.

باشگاه پرسپولیس در نامه خود به این بازیکن نوشته بود که با توجه به تحریم‌های آمریکا، امکان واریز حقوقش به حساب بانکی وجود ندارد و با توجه به اینکه پیش از این هم دستمزدش را به صورت اسکناس دریافت کرده بود، درصورت بازگشت به ایران می‌تواند مطالبات خود را دریافت کند. در همین حال رادوشووچ هم که به مرخصی رفته بود به ایران بازگشت حقوقش را دریافت کرد و پرسپولیس همین موضوع را دوباره به اطلاع بودیمیر رساند که اگر مثل رادوشوویچ بازگردد، می‌تواند دستمزدش را بگیرد.

با جدایی ایرج عرب از پرسپولیس و حضور محمد حسن انصاری‌فرد، بودیمر قراردادش را با پرسپولیس یک طرفه فسخ و شکایتی از این باشگاهه به نزد کمیته تعیین وضعیت بازیکنان  و مربیان فیفا فه  ثبت رساند. با وجود اینکه باشگاه مستندات خوبی درباره این بازیکن در اختیار داشت، به نظر می‌رسد در تبادل لوایح، دفاع خوبی از پرسپولیس در این پرونده انجام نشد تا در نهایت بودیمیر پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو کند.

در دوره مدیریت انصاری‌فرد، باشگاه نسبت به این پرونده به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد اما باز هم در تقدیم لوایح و ثبت درخواست اعتراض آنقدر مبتدیانه عمل شد که در نهایت CAS به خاطر ایراد شکلی، رسیدگی به پرونده را رد کرد تا همان رای قیلی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا پابرجا بماند.

بررسی این پرونده نشان از ابهامات زیادی دارد که نیازمند بررسی نهادهای نظارتی است. بازیکنی که فقط دو گل برای پرسپولیس زد و عمل کرد فنی قابل قبولی نداشت، قرار است نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو از این باشگاه بگیرد و کسی نیست پاسخ دهد کمیته حقوقی پرسپولیس چرا در این پرونده با شکست روبه‌رو شد و  در ادامه پرونده‌ اعتراض‌اش در CAS رد شد. در این میان شاید بهتر باشد جعفر سمیعی که شعار مبارزه با فساد را داده بود، با انتشار لوایح دفاعی باشگاه شفاف‌سازی کند که شکست در این پرونده تعمدی بوده یا موضوع دیگری در میان بوده است؟

حالا بر اساس اظهارات وکیل ماریو بودیمیر، پرسپولیس فقط تا پایان ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ بهمن ۹۹) فرصت دارد تا نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو به حساب بودیمیر واریز کند تا از نقل‌وانتقالات محروم نشود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top