امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 13969 |
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
216 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یک تولیدکننده و صادرکننده صنایع‌دستی بر این باور است که تسهیلاتی همانند وام به بدهکار شدن هنرمندان منجر می‌شود و این در حالی است که دولت می‌تواند همانند بسیاری دیگر از کشورها، به سراغ کمک‌های بلاعوض برود.

مهدی اعلمی، نایب رییس انجمن صادرکنندگان صنایع‌دستی، در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره وضعیت فعلی بازار عرضه و فروش صنایع‌دستی اظهار کرد: به طور کلی صنایع‌دستی از شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیاری گرفته، اما نوع و میزان این تاثیرات متفاوت بوده است؛ چراکه صنایع‌دستی رشته‌های متنوعی دارد و افرادی هم که در این حوزه مشغولند با دغدغه‌ها و مشکلات گوناگونی مواجه هستند.

او ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان محصولات صنایع‌دستی وابسته به بازارچه‌های صنایع‌دستی بودند که مدتی است همه آنها به خاطر کرونا تعطیل شده‌ و این وضعیت تاثیر بدی بر زندگی هنرمندان این عرصه گذاشته‌ است. می توان گفت، هم‌اکنون وضعیت هنر و هنرمندان صنایع‌دستی اصلا مناسب نیست.

اعلمی در پاسخ به این پرسش که معاونت صنایع دستی می‌تواند چه کمکی به بهبود شرایط فعلی کند؟ خاطرنشان کرد: اینکه معاونت صنایع‌دستی بخواهد برای صنایع‌دستی کاری انجام دهد، همانند این است که انتظار داشته باشیم دولت برای مشکلات خودرو و تورم کاری انجام دهد! اگر دولت می‌تواند این مشکلات را حل کند، معاونت صنایع دستی نیز می تواند به داد مشکلات معیشتی هنرمندان و صنعتگران این عرصه برسد.

این تولیدکننده صنایع دستی با تاکید بر اینکه «در شرایط کرونایی فعالان صنایع دستی از بقیه اقشار مملکت جدا نیستند»، یادآور شد: اقشار آسیب دیده از کرونا کم نبوده اند. برای سایر اشتغال ها چه کاری انجام داده شده است که حالا بخواهند برای هنرمندان صنایع دستی انجام دهند. هم اکنون بسته های معیشتی در چه وضعیتی قرار دارند؟ بسیاری از وام هایی که برای کرونا در نظر گرفته شد، اجرایی نشده اند. چندی پیش شنیدم که در شهرستان ها به بعضی از فعالان صنایع دستی مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شده است!

اعلمی گفت: دولت باید همانند سایر کشورها به صورت بلاعوض به هنرمندان کمک مالی کند، نه اینکه هنرمندان را مقروض و بدهکار کند. وام های ۱۲ درصد چه کمکی به هنرمندان می‌کند؟ آن هم در شرایطی که پیچ و خم های اداری باعث می‌شود بسیاری قید گرفتن وام‌ را بزنند. در شرایطی که امکان برگزاری بازارچه و نمایشگاه وجود ندارد، باید تلاش شود این هنرها زنده نگه داشته و بعد به وضعیت فروش آنها کمک شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top