امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 13957 |
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
186 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

با لغو جام جهانی جوانان و جوانان از سوی فیفا، آینده تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران که در حال حاضر به منظور افزایش آمادگی در اردوی تاجیکستان حضور دارند، در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، شیوع ویروس کرونا و ادامه مقابله با این ویروس مهلک که تاکنون جان بسیاری را گرفته، همچنان جریان دارد و کشورهای مختلف و کمتر توسعه یافته به سختی با این ویروس مقابله می‌کنند. در نتیجه این اتفاق، فیفا در نهایت مجاب به لغو جام جهانی نوجوانان (زیر ۱۷ سال) و جوانان (زیر ۲۰ سال) شد تا به این ترتیب این مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار نشود و به سال ۲۰۲۳ موکول شود. این اتفاق به معنی چشم پوشی بر یک نسل از فوتبال جهان است و نسل فعلی بدون تجربه رویدادهای بین‌المللی در نوجوانی یا جوانی راه رده‌های بالاتر خواهند شد.

اما مسئله اساسی این است که آیا با لغو جام جهانی نوجوانان و جوانان، مسابقات این رده سنی در بخش قاره‌ای که معمولا حکم انتخابی جام جهانی را دارد برگزار می‌شود یا خیر؟ چندی قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از لغو و عقب افتادن چند باره مسابقات نوجوانان و جوانان، اسفند سال جاری را به عنوان زمان برگزاری مسابقات زیر ۱۹ سال انتخاب کرده بود اما با این وضعیت همه چیز پیچیده خواهد شد.

در حال حاضر تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان ایران با هدایت داود مهابادی و حسین عبدی در اردوی تاجیکستان به سر می‌برند و هر کدام یک باز تدارکاتی را انجام داده‌اند. از طرفی این دو تیم طی یک سال گذشته توانستند در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا صدرنشین شوند و به مرحله نهایی که حکم انتخابی جام جهانی را دارد، دست یابند.

ولی همانطور گه گفته شد باید در انتظار واکنش AFC برای برگزاری یا لغو این رقابت‌ها بمانیم. در این وضعیت رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در خصوص لغو مسابقات جام جهانی فوتبال جوانان و نوجوانان گفت: امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات این رده های سنی حمایت کند.

ماجدی که امیدوار است مسابقات قهرمانی آسیا با وجود لغو جام جهانی برگزار شود، افزود: فدراسیون فوتبال با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها از تیم های ملی خودش در تمامی رده ها خصوصا نوجوانان و جوانان حمایت کرده و این حمایت استمرار خواهد داشت. بازیکنان مستعد تیم های ملی نوجوانان و جوانان نفراتی هستند که در سال های آتی به تیم های ملی امید و بزرگسالان راه خواهند یافت.

او اظهار کرد: ما در این کمیته استعدادها و آینده سازان فوتبال ملی را رها نمی کنیم. این بازیکنان به آموزش و کسب تجربه ملی نیاز دارند. بر همین اساس امیدواریم AFC بدون توجه به رقابت های جام جهانی مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان را برگزار کند و به این رده های سنی توجه جدی داشته باشد.

ماجدی خاطرنشان کرد: ایران و ١۵ کشور دیگر در هر رده در رقابت های انتخابی شرکت کرده‌اند و دو سال برای آماده سازی و ساخت این تیم ها تلاش و سرمایه گذاری شده است. منطقی نیست که بازی های نهایی در این مقطع وابسته به برگزاری جام جهانی در این رده ها باشد. بر این اساس طبق برنامه و تا زمانی که AFC رسما تصمیم تازه ای اتخاذ نکند برنامه های آماده سازی خودمان را با قدرت دنبال می کنیم و امیدواریم کنفدراسیون هم رقابت ها را طبق برنامه در موعد مقرر برگزار کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top