امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 13811 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ | ارسال توسط : |
189 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: باید امنیت شغلی، به ویژه برای نیروهای شرکتی، قراردادی و ۸۹ روزه که خط مقدم مبارزه با کرونا بوده اند، فراهم شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی، در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) و شب یلدا، بیمارستان مسیح دانشوری را یکی از نقاط کانونی درمان کرونا دانست و گفت: بسیاری از مانورهای درمانی مطلوب ملی و بین المللی از منشا این بیمارستان است.

وی ادامه داد: در این بیمارستان علاوه بر همه افتخارات درمانی و پژوهشی، یک رکورد سازه ای هم در حال وقوع است، تسریع در ساخت ساختمان امام حسن مجتبی (ع) به دستور وزیر بهداشت با در مدار قرار گرفتن ۳۷۰ تخت، منجر به ثبت رکورد زمانبندی تکمیل سازه عمرانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به بهانه روز پرستار، کمبود نیروی پرستاری در کشور را زخم کهنه سه دهه ای خواند و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت پرستار به تخت ۰.۹ تا ۱ است که کافی نیست، لذا نیاز به تامین مقتضی، مستمر، پیوسته و همراه با استراتژی حداقل ۵ ساله حس می شود.

ضرورت امنیت شغلی نیروهای شرکتی و قراردادی خط مقدم مبارزه با کرونا

زالی در خصوص تبدیل وضعیت پرستاران؛ مطالبه ای که در دوران کرونا شکل گرفت، تصریح کرد: باید امنیت شغلی، به ویژه برای نیروهای شرکتی، قراردادی و ۸۹ روزه که خط مقدم مبارزه با کرونا بوده اند، فراهم شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، معضل بعدی را خرید خدمت نیروهای پرستاری دانست که از شمولیت بند “و” مستثنی هستند و افزود: در کشور ۱۴۵ هزار پرستار بالینی شاغل فعال داریم که ۶۰ هزار نفر آنها به علت مواجهه مستقیم، به کرونا مبتلا شدند، از این تعداد ۵۲ هزار نفر بهبودی کامل پیدا کرده اند. همچنین با توجه به اینکه هر سال حدود ۵ هزار پرستار بازنشسته می شوند، کمبود نیرو به شدت چشمگیر است.

لزوم بهینه سازی اتاق استراحت پرستاران

زالی، بهینه سازی اتاق استراحت پرستاران را نیز از جمله اقداماتی اعلام کرد که در کاهش میزان ابتلای نیروها موثر است و گفت: امیدواریم بودجه جداگانه ای برای این موضوع اختصاص پیدا کند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، عوارض طولانی مدت کرونا را نیز از دیگر نگرانی های نظام سلامت خواند و تاکید کرد: پرستارانی که به دنبال ابتلا به کووید۱۹، دچار عوارض بلندمدت می شوند و توان اجرایی خود را از دست می دهند، باید حمایت شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان از افزایش فوق العاده ویژه کارکنان به ویژه پرستاران، رشد ۵۰ درصدی آموزش نیروی دانشجویی پرستاری و ذخیره مرخصی کارکنان از جمله پرستاران فعال در بخش های کرونایی خبر داد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top