امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 1371 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ | ارسال توسط : |
3869 بازدید
۰
| 10
ارسال به دوستان
پ

نیمار اکنون دیگر به تاریخ باشگاه بارسلونا پیوسته است.

انتقال فوق نجومی این ستاره برزیلی به پاریسن‌ژرمن، بارسایی‌ها را ناراحت کرده است اما در شرایطی که کسی فکرش را نمی‌کرد نیمار بارسلونا را ترک کند، باید دید این بازیکن برزیلی از چه زمانی به فکر جدایی از جمع آبی‌واناری‌ها افتاده بود. برنامه نیمار برای جدایی از بارسلونا بیش از یک ماه قبل و در زمان حضور در عروسی لیونل مسی در آمریکای جنوبی طرح‌ریزی شد. او همراه با دنی آلوس در این مراسم برای مدت کوتاهی حضور یافت و بعد با او راهی برزیل شد تا در یک فستیوال در کشورش حضور یابد. در طول این سفر بود که همه برنامه‌های نیمار و آلوس عوض شد و دو بازیکن و دو دوست به این نتیجه رسیدند که به همراه یکدیگر راهی پاریس‌سن‌ژرمن شوند.

برنامه اولیه نیمار این بود که یک فصل دیگر در بارسلونا بماند و منتظر جام جهانی‌ باشد. بعد از جام جهانی‌ اگر او می‌توانست درخشش زیادی داشته باشد، می‌توانست به ستاره اول بارسلونا تبدیل شود و در غیر این صورت، به دنبال جدایی برمی‌آمد اما در مراسم عروسی مسی، گفت‌وگوهای دو ستاره برزیلی به این نتیجه ختم شد که بهتر است نیمار از بارسلونا جدا شود و تلاش‌های بارسایی‌ها برای قانع کردن این ستاره برزیلی هم ثمری نداشت.

نیمار و پدرش هم در این مدت از شرایط نهایت بهره‌‌برداری را کردند و بدون اینکه بخواهند به طور رسمی چیزی بگویند قرارهایشان را با تیم فرانسوی گذاشتند. آنها حتی تلاش کردند تا ۲۶ میلیون یورو پاداش باشگاه بارسلونا به‌خاطر تمدید قرارداد نیمار در فصل گذشته را هم از این باشگاه بگیرند که البته باشگاه کاتالان زیر بار نرفت. نیمار تا چند روز قبل از رسمی شدن انتقالش به پاریس‌سن‌ژرمن چیزی نگفت تا مطمئن شود که باشگاه پاریسی مبلغ کلان فسخ قرارداد او را پرداخت می‌کند اما سکوت نیمار نه به‌خاطر تردید در جدایی از بارسلونا بلکه به‌خاطر منتظر ماندن برای پاریسی‌ها بود. در واقع نیمار تصمیمش را یک ماه قبل از جدایی رسمی از بارسلونا گرفته بود و سکوتش در این مورد هم بیشتر برای دوری از جنجال بود، نه چیز دیگر.

 دنی آلوس هم که تا پیش از آن گفته می‌شد حضورش در منچسترسیتی قطعی است و حتی قول شفاهی برای پیوستن به سیتی را هم به پپ گواردیولا داده بود، تصمیمش را عوض کرد تا راهی پاریس شود.

آلوس اگرچه فصل خوبی را در یوونتوس پشت‌سر گذاشت اما به‌خاطر سبک بازی یوونتوس که خشک و تدافعی بود، ترجیح می‌داد که از این تیم جدا شود. انتخاب اول او همکاری دوباره با گواردیولا بود اما بعد از صحبت با نیمار، دو بازیکن به این نتیجه رسیدند که راهی پاریس‌سن‌ژرمن شوند. خود آلوس اخیراً اذعان کرد که نیمار او را قانع کرده که به پی‌اس‌جی و پروژه بلندپروازانه‌‌اش ملحق شود.

گفته می‌شود که دیبالا هم نظری مشابه با آلوس در مورد سبک بازی تدافعی یوونتوس دارد و حتی بین این بازیکن آرژانتینی با آلوس برای پیوستن به پاریس‌سن‌ژرمن صحبت‌هایی مطرح شده است. اگرچه دیبالا ستاره‌ای محبوب در تورین به شمار می‌‌آید اما جدایی‌‌اش از این تیم به مقصد پاریس‌سن‌ژرمن را هنوز نمی‌توان کاملاً منتفی دانست.

 

برای پاریس‌سن‌ژرمن و اونای امری اما برنامه‌ها خیلی پیش‌تر از این و بعد از شکست مفتضح ۶-۱ برابر بارسلونا در نیوکمپ مشخص شده بود. در آن بازی به خوبی مشخص شد که پاریس‌سن‌ژرمن چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ فنی هنوز به آن سطحی نرسیده که با غول‌هایی مانند بارسلونا توان رقابت داشته باشد و همین مسئله باعث شد تا باشگاه پاریسی تصمیمش را برای جذب چند ستاره بزرگ و پرآوازه دیگر قطعی کند. در آن بازی، بارسلونا با هشت شوت شش گل زد و حتی گفته می‌شود که آن بازی باعث شده که پی‌اس‌جی به فکر پیدا کردن یک دروازه‌بان بهتر هم برآید و در حال حاضر، یان اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکومادرید را در لیست خرید خود قرار داده است. 

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top