امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 13695 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۲۸ | ارسال توسط : |
524 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر لزوم عدم برگزاری دورهمی یلدایی در شرایط کرونا، گفت: مردم می توانند در شب یلدا، فایل صوتی، پیام، شعر، قصه کوتاه و … در برای نظام پزشکی ارسال کنند و نظام پزشکی این محتواها را به پزشکان و پرستاران که آن شب در بیمارستان‌ها هستند، می‌رساند تا آنها هم شاد شوند.

دکتر حسین کرمانپور _ پزشک اورژانس، در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با اشاره به لزوم عدم برگزاری دورهمی ها در شب یلدا، گفت: به نظرم آنچه که باید گفته شود تاکنون بارها گفته شده و همه می دانند که دورهمی ها چه خطراتی دارد و منشاء اولیه ویروس کرونا تا این لحظه، از دورهمی ها بوده است. حال یک زمان این دورهمی خانوادگی است، گاهی دورهمی برگزاری یک جلسه است و گاهی هم کلاس درسی است که می تواند به صورت مجازی برگزار شود. همه این ها منشاء ادامه ویروس کرونا است. اگر دورهمی را از کنار کرونا بردارید، عملا کنترل شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا به جز چند کشور معدود نتوانستند دورهمی را کنترل کنند، افزود: زیرا دورهمی حوزه خصوصی افراد است و کشورهایی که دموکراتیک هستند، از مردم درخواست می‌کنند، آنها را اجبار نمی‌کنند.

کرمانپور ادامه داد: البته شب یلدا تنها بهانه ای است که مردمی که تا اینجا پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، شاید دور هم جمع شوند، اما اینجا وظیفه رسانه ها، به ویژه رسانه های سمعی و بصری این است که کاری کنند که مردم احساس خوشایندی از دور از همی داشته باشند. به عنوان مثال وزیر ارتباطات اعلام کند که اینترنت شبکه‌های اجتماعی تصویری ۵۰ درصد رایگان شود یا اعلام کنند که در شب یلدا مکالمه تلفنی، پیام مکتوب رایگان است و برای ارتباطات تصویری اینترنت را با ۵۰ یا ۶۰ درصد تخفیف عرضه کنند.

وی افزود: در عین حال تلویزیون ما برنامه‌هایی پخش کند که ‌مردم دوست دارند. به عبارتی از اسطوره‌ها در برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند تا مردم در خانه خودشان بمانند. زیرا در غیر این صورت آسان‌ترین کار برای مردم این است که دور هم جمع شوند.

کرمانپور تاکید کرد: دورهمی شب یلدا، خطر مضاعفی که دارد، این است که بزرگان را نشانه می‌رود. زیرا افراد به بزرگان فامیل سر می‌زنند. پیش‌بینی ما این است که اگر مردم رعایت نکنند، بعد از شب یلدا در حدود دهم تا ۱۵ دی ماه آمار مراجعه افراد مسن بالا رود. خطری هم که افراد مسن را تهدید می‌کند، این است که در مقابله با کرونا کمتر از افراد جوان می‌توانند مقاومت کنند.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که اصلا مردم دور هم جمع نشوند، اما اگر خدایی نکرده خانواده‌ای در جایی جمع شدند، حتما ماسک داشته باشند و تهویه هوا رعایت شود. البته این توصیه یک پارادوکس وحشتناک است. در عین حال به نظر می‌رسد باید در شب یلدا اقدامات متنوعی انجام دهیم. به عنوان مثال شهرداری می‌تواند افرادی را که در کوچه‌ها ساز می‌زنند،  ساماندهی کند و اعلام کند که در شب یلدا در کوچه ها برای مردم آهنگ بنوازید و رد شوید و خود شهرداری مبلغی به این افراد پرداخت کند. در حال حاضر وقت شاد کردن مردم است تا مردم سر از پنجره بیرون بیاورند و شاد شوند.

کرمانپور همچنین از مردم خواست که در شب یلدا، فایل صوتی، پیام، شعر، قصه کوتاه و هرچه دوست دارند، برای واتس آپ نظام پزشکی به شماره ۰۹۱۲۸۳۴۹۴۷۶ ارسال کنند و نظام پزشکی این محتواها را به پزشکان و پرستاران که آن شب در بیمارستان‌ها هستند، می‌رساند تا کادر درمان ما که آن شب در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند نیز شاد شوند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top