امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 13641 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
442 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طبق سیاست های کلی انتخابات باید معیارها و شاخص هایی برای تعیین مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در پاسخ به اخطار احد آزادیخواه نماینده ملایر و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در بند ۱۰ سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات به موضوع ارتقای شایسته گزینی همراه با زمینه سازی مناسب در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی های متناسب با جایگاه مربوطه از طریق تعیین دقیق معیارها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چهارچوب قانون اساسی با تاکید بر کارآمدی جسمی، علمی و شایستگی متناسب با مسئولیت های مربوط و تعهد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و قانون اساسی به ویژه التزام به ولایت فقیه و سلامت اخلاقی و اقتصادی اشاره شده است.

وی افزود: بر این اساس حتما باید معیارها و شاخص هایی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد چون این موضوع در سیاست های کلان انتخابات به عنوان سند بالادستی آمده است. در قانون هم قید شده که باید رئیس جمهور مدیر و مدبر باشد.

در جریان بررسی جزء ۱۰ ماده ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری غلامرضا نوری نماینده بستان آباد پیشنهاد حذف آن را داد. احد آزادیخواه نماینده ملایر ضمن موافقت با این پیشنهاد در اخطاری گفت: که این جزء مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست های کلی انتخابات است.

در جزء ۱۰ ماده ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری معیارهای تشخیص مدیر و مدبر بودن کاندیداها آمده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top