امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 13533 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
410 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری‌زاده و دیدار با خانواده این شهید، نشان درجه یک نصر را که اهدایی و مزین به امضاء رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به ایشان تقدیم کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در این دیدار که فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و تعدادی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند سرلشکر باقری با بیان اینکه «طی سالیان طولانی توفیق این را داشتیم در جریان تلاش ها و خدمات ارزنده و فعالیت‌های گرانسنگ تحقیقاتی و پژوهشی این شهید والامقام در جنبه های مختلف علمی و پژوهشی باشیم»، تصریح کرد: شهید دکتر فخری زاده فردی کم‌نظیر از لحاظ علمی، اخلاقی، ایمانی و انقلابی بود و شهادت این دانشمند برجسته ضایعه ای دردناک برای جامعه علمی و نیروهای مسلح محسوب می شود.

وی افزود: ان‌شاءالله به برکت تلاش های خالصانه و بی ادعای این شهید والامقام، شاگردان و همکاران این شهید راه پر فروغ ایشان را ادامه خواهند داد و سنگری را که این شهید در آن به تولید علم و دانش می پرداخت با همت و تلاش هرچه بیشتر حفظ خواهند کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با آرزوی علوّ درجات معنوی برای این شهید والامقام که همواره موجب ترس و دلهره نظام سلطه و استکبار شده بود برای خانواده معظم شهید از درگاه خداوند سبحان صبر و اجر الهی مسئلت نمود.

سرلشکر باقری‌، بی ادعایی، اخلاص، گمنامی و تلاش شبانه روزی در جهت حفظ و ارتقاء امنیت ایران اسلامی را از جمله ویژگی‌های بارز این شهید عالیقدر دانست و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا نسبت به این شهید والامقام را امری مهم و  بسیار ویژه توصیف  و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با اهدای نشان درجه یک نصر به  این شهید والامقام به پاس خدمات و تلاش‌های ارزنده شهید در طول دوران پربرکت انقلاب اسلامی موافقت فرمودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نشان درجه یک نصر را ویژه محققین، پژوهشگران  و شخصیت‌هایی برجسته ملی که جبهه دفاعی نظام اسلامی را پشتیبانی و حمایت می کنند عنوان کرد  و افزود: بر این اساس مقام معظم رهبری بالاترین رتبه آن را که نشان (درجه یک نصر) است برای این شهید والامقام که عمر با ارزشمند خود را در راستای پشتیبانی و حمایت از جبهه انقلاب اسلامی مبذول داشته‌اند، در نظر گرفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اهدای نشان ارزنده نصر از سوی فرماندهی کل قوا را مایه افتخار، سربلندی و عزت مستدام شهید فخری زاده برای تمام نسل‌ها دانست.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور -شهید فخری زاده- دشمنان ملت ایران اسلامی خواب راحتی را تجربه نکرده و همواره در هراس، نگرانی و اضطراب به سر می‌برند، گفت: بی شک انتقام خون شهید عرصه علم و دانش بر اساس منطق عملیاتی جبهه انقلاب اسلامی در زمان و مکان مناسب از نظام استکبار گرفته خواهد شد و شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که تقاص این جنایت را پس خواهند داد.

سرلشکر باقری همچنین در بیان اهمیت سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی فراوانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح به کار و فعالیت مشغول اند اما سازمان تحت مدیریت شهید دکتر فخری زاده به عنوان یک مجموعه خاص و ویژه با تکنولوژی و فن آوری های دفاعی بالا با جمعی از محققین و دانشمندان، موجب خدمات شایان توجهی به نیروهای مسلح شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: بی تردید مسیر پر فروغی را که دانشمند شهید دکتر فخری زاده در پیش گرفته بود ، با استحکام، دقت و سرعت هر چه بیشتر ای پیموده خواهد شد.

همسر شهید فخری زاده نیز در این مراسم با تقدیر و تجلیل از عنایات و توجهات ویژه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا به این شهید هسته ای و دفاعی و بیت شهید سعید گفت: شهید دکتر فخری زاده همواره خود را به عنوان سرباز مقام معظم رهبری قلمداد می‌کرد و در این سال‌ها در آرزوی شهادت لحظه  شماری می‌کرد و سرانجام به آرزوی دیرین خود دست یافت.

وی تصریح کرد: از مسئولین نظام انتظار دارم به کوری چشم بدخواهان و دشمنان این ملت، راه و آرمان فخری زاده‌ها با قدرت ادامه یابد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، نشان نصر یکی از نشان‌های افتخار در جمهوری اسلامی ایران است که به پاس خدمات و پشتیبانی به نیروهای مؤثر در خدمات رزمی، فعالیت‌های پشتیبانی، ایثارگران، جانبازان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top