امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 13505 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
261 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد برخی کانال های غیراخلاقی و فسادانگیز در شبکه شاد گفت: فساد که نبوده، به این تعبیر مطرح نکنید. افرادی برخی کانال های سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است و روی شاد کار دیگری نمی کنیم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به اینکه آیا افزایش پژوهشسراهای دانش آموزی را در دستور کار دارید؟ اظهار کرد: ما در نگاه اول در صدد هستیم که در تمام مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور پژوهشگاه داشته باشیم و هدف آرمانی ما این است که هر مدرسه ما یک مدرسه پژوهنده و کارکرد اصلی مدرسه، پژوهش باشد که در جهت این هدف برنامه ریزی شده و آن را توسعه خواهیم داد.

وی افزود: برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش در درجه اول نیازمند آن هستیم که دانش آموزان ما با مفهوم پژوهش آشنا شوند، توانایی لازم برای انجام پژوهش را داشته باشند، بتوانند اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و طبقه بندی کنند و از معلوماتشان به مجهولات پی ببرند و آسیب شناسی کنند. این مورد جزو قابلیت هایی است که در برنامه ریزی درسی ما منظور شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکردی را در سال جاری به صورت آزمایشی پیگیری می کنیم که رویکرد مسئله محور در برنامه ریزی درسی برخی پایه های تحصیلی است گفت: امر پژوهش در همه مدارس ما هم در قالب برنامه ریزی درسی و هم در قالب فعالیت های فوق برنامه و همراهی با پژوهش سراها با جدیت دنبال می شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش امکان برگزاری امتحان نهایی در سه پایه تحصیلی متوسطه دوم را در راستای حذف کنکور دارد؟ گفت: مدتی است کارشناسان ورزیده ای از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع هستند تا بهینه ترین راه را برای برگزاری کنکور به نحوی که با اضطراب کمتری توام باشد و توانایی تفکیک و طبقه بندی مناسب تر دانش آموزان را داشته باشد، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که همکاران ما در برگزاری آزمون سه سال پیاپی داشتند این بود که نوعی بازتولید همین کنکور می شود و ممکن است در سال های مختلف استمرار پیدا کند اما در هرصورت ما تابع تصمیم گیری هستیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد و به هر نتیجه ای برسند مبنای عمل ما قرار خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد برخی کانال های غیراخلاقی و فسادانگیز در شبکه شاد گفت: فساد که نبوده، به این تعبیر مطرح نکنید. افرادی برخی کانال های سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است و روی شاد کار دیگری نمی کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: متقاضیان بسیاری وجود دارند که می خواهند روی شاد کار اقتصادی کنند اما فعلا تنها کارکرد شاد را آموزشی می دانیم. تمام کسانی که روی شاد فعال هستند احراز هویت شده اند و معلمین، مدیران و دانش آموزان هستند و از سالم ترین محیط ها برای کار و فعالیت آموزشی است.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد ممکن است کسی که یک زمانی به صورت قراردادی با آموزش و پرورش فعالیت داشته به شاد دسترسی داشته و کانالی ایجاد کرده که آن موارد شناسایی شده به سرعت حذف شده اند و همه کسانی که در شاد هستند قابل اعتماد هستند و احراز هویت شده اند.

وزیر آموزش و پرورش درباره بازماندگی از تحصیل در سال تحصیلی جاری نیز گفت: ما به تمام مدارس ماموریت دادیم که برای تمام دانش آموزان اطلس یادگیری داشته باشند. یعنی تمام دانش آموزان که در سال های قبل و یا امسال ثبت نام کرده اند باید وضع تحصیلی شان مشخص باشد و اینکه از چه طریق آموزش می بینند.

حاجی میرزایی افزود: اگر دانش آموزی جامانده باشد حتما پیگیری می کنیم و همکاران ما موطف هستند با خانواده ارتباط بگیرند. مصمم هستیم امسال دانش آموزی از چرخه آموزش دور نماند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته بازماندگی از تحصیل حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر مشخص شده بوده که برای آموزش آنها اقدام کرده ایم گفت: اما مسئله برخی ترک تحصیل کرده ها، عدم دسترسی به آموزش نیست بلکه برخی به دلیل بیماری، معلولیت، شرایط اقتصادی و … از مدرسه باز می مانند که جمعی از نهادهای حمایتی را گرد هم آوردیم و کمک می کنیم کسی از تحصیل محروم نماند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top