امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 13459 |
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
516 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

تایید حکم اعدام روح الله زم از سوی دیوان عالی، پذیرش درخواست اعاده دادرسی سه محکوم به اعدام حوادث آبان ماه و درگذشت رییس پیشین قوه قضاییه از جمله اخبار حقوقی و قضایی انعکاس روز و به نقل از ایسنا در هفته گذشته بود.

 پربازدیدترین اخبار انعکاس روز و به نقل از ایسنا در هفته‌ای که سپری شد را در این گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا بخوانید:

تایید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا  در نشست آنلاین خبری  در هفته گذشته  در پاسخ به سوال انعکاس روز و به نقل از ایسنا مبنی براینکه  که آیا حکم اعدام روح الله زم تأیید شده است؟ گفت: بله. در حدود بیش از یک ماه قبل، دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب در این باره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

اسماعیلی  در خصوص احضار عیسی کلانتری و حکم بدوی شهیندخت مولاوردی گفت: در ارتباط با فرد اول پرونده‌ای در دادسرا در حال رسیدگی است و موضوعات مختلفی از جمله تالاب انزلی و برخی سخنان ایشان مطرح است که در حال رسیدگی است و توضیحات ایشان اخذ شده است و باید صبر کنیم ببینم دادسرا چه تصمیمی می‌گیرد. درباره فرد دوم هم حکم صادره غیر قطعی است و از بیان جزئیات اتهام و محکومیت معذورم.

۲۰۰ مورد شکایت دولت از افراد حقیقی و حقوقی در دولت فعلی وجود دارد

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در پی اطلاعیه روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مبنی ارسال نامه‌های اعلام گذشت رئیس جمهور از خبرنگاران به دادسرای تهران، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که ۲۰۰ مورد شکایت دولت از افراد حقیقی و حقوقی در دولت فعلی وجود دارد که طبق استعلام صورت گرفته، نامه‌هایی مبنی بر اعلام گذشت از شکایات مطروحه علیه خبرنگاران به قوه قضاییه، دادسرای تهران و دادسرای فرهنگ و رسانه که متولی رسیدگی به این موضوع است تا صبح امروز واصل نشده است.

درخواست اعاده دادرسی سه محکوم به اعدام حوادث آبان ماه پذیرفته شد

با حکم رئیس دیوان عالی کشور، اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه در  این دیوان پذیرفته شد.

در پرونده سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه، با پذیرش اعاده دادرسی، پرونده مجددا در شعبه دیگری (هم عرض) رسیدگی خواهد شد.

تشکیل اداره نظارت بر وکلا در قوه قضائیه مغایر با لایحه استقلال کانون‌های وکلا است

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اقدام قوه قضائیه برای تشکیل اداره نظارت بر وکلا را مغایر با لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری دانست و از رییس قوه قضائیه درخواست کرد که از تسری اداره مذکور به کانون‌های وکلای دادگستری مستقل ممانعت به عمل آورد.

ماهیت کار وکلا تجارت نیست

حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی و اصلاح موادی از قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: کانون‌های وکلا، اگر چه پروانه وکالت صادر می‌کنند و وکیل هم در قبال خدمات خود دستمزد دریافت می‌کند؛ اما ماهیت کار آنها، سرمایه‌گذاری و تجارت نیست.

کمیته ویژه حوادث آبان ماه همچنان در حال رسیدگی به قصور و تقصیرها است

حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه در جلسه ای با نمایندگان تشکل های دانشجویی که بمناسبت روز دانشجو در هفته گذشته برگزار شد،  گفت: کمیته ویژه دستگاه قضایی برای رسیدگی به حوادث آبان ماه که از همان ابتدا تشکیل شد، همچنان در حال پیگیری و رسیدگی به قصور و تقصیرها است.

رئیس قوه قضاییه افزود: آرمانخواهی دانشجو از جنس مطالبات احزاب سیاسی نیست.

رییس قوه قضاییه با صدور دستوری از رییس سازمان بازرسی کل کشور خواست که برای پیگیری موضوع آب گرفتگی شهرهای مختلف استان خوزستان شخصا به این استان سفر کند و تمامی ابعاد بروز این وضعیت را مورد بررسی قرار دهد.

حذف ۲ میلیون مراجعه حضوری در ۸ ماه نخست امسال با هوشمندسازی قوه قضائیه

عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در ۸ ماه نخست امسال، با الکترونیکی کردن استعلامات، مراجعه حضوری ۲ میلیون نفر به قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی دیگر را حذف کرده‌ایم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: در هفته پیش رو  اپلیکیشن «عدالت همراه» که امکان ارائه تمامی خدمات الکترونیک قضایی بر روی گوشی تلفن همراه را فراهم می‌کند، رونمایی خواهد شد.

 با حضور زارع پور در هفته گذشته «درگاه ملی قوه قضائیه»، «کارتابل یکپارچه خدمات قضایی» و «سامانه هدایت الکترونیک قضایی(سها)» رونمایی شد.  در این درگاه تمام اطلاعات و خدمات قوه قضائیه به شکل یک پارچه در دسترس مردم و برای نخستین بار در یک کارتابل قرار گرفته است و یکی از خدمات ارائه شده در این سامانه، صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای افراد در کمتر از ۲۴ ساعت با هزینه ۲۰ هزار تومان است.

۱۲۸۷۴ محکوم جرایم غیرعمد زندانی هستند

سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرد که در حال حاضر ۱۲۸۷۴ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان‌ها تحمل حبس می‌کنند.

 دادگاه پوری حسینی با ادامه قرائت کیفرخواست

سومین و چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پوری حسینی رییس اسبق سازمان خصوصی سازی در هفته گذشته در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جواهری برگزار شد و در ادامه قرائت کیفرخواست  نماینده دادستان  گفت: متهم با برداشت وجوه از خزانه داری کل و از محل فروش سهام شرکت ها مرتکب بزه مصرف وجوه دولتی شده است.

شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف‌ مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ افتتاح شد

در مراسم آئین افتتاح شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ، سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان های استان تهران گفت : اگر بخواهیم زندانی را به خارج از زندان اعزام کنیم علاوه بر تبعات امنیتی ممکن است آسیب‌ها و مشکلات زیادی متوجه زندان و شخص زندانی گردد که با وجود شعب شورای حل اختلاف در داخل زندان این مشکلات برطرف می‌شود. 

باید تلاش کنیم التهاب بازار خودرو کاهش یابد

حجت الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با دستگاه‌های متولی خودرو با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا التهاب بازار خودرو کاهش یابد، گفت: این تلقی در جامعه وجود دارد که می‌خواهند عمدا خودروها را کف پارکینگ‌ها نگه دارند تا افزایش قیمت پیدا کند و یا شورای رقابت را مجبور به افزایش قیمت کنند که این مساله منجر به بدبینی در جامعه شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه در پی دستور رییس قوه قضاییه در هفته گذشته به استان خوزستان سفر کرد تا مسائل مرتبط با سیل و آبگرفتگی در این استان را بررسی کند.

درویشیان در جریان سفر به اهواز گفت: مردمی که ۸ سال دفاع مقدس پیشگام خدمت و مقاومت بودند، شایسته بهترین خدمات هستند و انتظار می‌رود کار اساسی برای مشکل جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام شود و این سطح از فقر باید مایه خجالت مسئولین باشد. 

“شجاعت، صراحت و مبارزه در راه خدا” مهمترین شخصیت آیت الله یزدی از زبان مسئولان قضایی

حجت الاسلام رییسی رییس دستگاه قضا گفت: آیت الله یزدی به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی در مدت ۱۰ سال تلاش و خدمت مستمر به دستگاه قضا خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوام ساختار قوه قضاییه بود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پی درگذشت آیت الله یزدی در هفته گذشته گفت: شجاعت و صراحت آیت الله یزدی در دفاع از حق و احکام اسلامی زبان زد همگان بود.

کدخدایی افزود: در زهد آیت الله یزدی همین بس که حتی منزل‌ شخصی‌شان را  یکماه پیش برای امور دینی و علمی وقف کردند.

همچنین آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت:هرگز منافع شخصی و جناحی، آیت‌الله یزدی را از انقلاب و رهبری دور نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور گفت: آیت الله یزدی در تمام صحنه‌های دفاع از نظام حضور داشت.

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری نیز در پیامی برای درگذشت آیت الله محمد یزدی گفت: آیت الله یزدی در زمره پیشگامان خدمت و یاوران امام و انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: آیت الله یزدی از شاگردان برجسته امام راحل و از شخصیت ها و مدیران برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.

اولین مدیر زن زندان زنان استان تهران معرفی شد

صغری خدادادی اولین مدیر زن در مجموعه ندامتگاه‌های استانتهران است که به عنوان سرپرست ندامتگاه زنان معرفی شد.

مهدی محمدی مدیر سابق ندامتگاه زنان نیز، اوایل آذرماه سال جاری به سمت معاون اداری مالی اداره کل زندان های استان تهران منصوب شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top