امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 13433 |
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
254 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

هرچه بیت‌کوین به حرکت صعودی خود روی نمودار قیمت ادامه می‌دهد، محبوب‌تر از قبل در معاملات روزمره جای می‌گیرد؛ از مدتی پیش امکان خرید کتاب نیز با این رمزارز به وجود آمده؛ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان با بیت‌کوین کتاب یا کتاب الکترونیکی خرید؟

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، حدود ۱۲ سال از تولد بیت‌کوین، رمزارزی که هویت خالق آن، ساتوشی ناکاموتو هنوز مشخص نیست می‌گذرد. بیت‌کوین که پله ۱۸هزار دلار را هم رد کرده، محبوبیت بیشتری میان مردم پیدا کرده است. حتی در ایران افرادی که پیش‌تر اعتمادی به سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز غیرمتمرکز نداشتند، اخیرا با رشد حدودا ۱۹درصدی آن در یک ماه اخیر به خرید بیت‌کوین و معامله با آن تمایل پیدا کرده‌اند! همزمان با این‌که دولت‌های مختلف از به رسمیت شناختن این رمزارز که بنا به نوع ساختارش نیازی به پشتوانه پول رسمی ندارد، در کشورشان خبر می‌دهند، فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ جهان هم بیت‌کوین را در ازای عرضه کالاهای‌شان می‌پذیرند، تا جایی که از مدتی پیش می‌توان کتاب‌های الکترونیکی و حتی فیزیکی را از طریق بیت‌کوین خریداری کرد. اما چگونه؟

خرید کارت هدیه آمازون

خرید کتاب و کتاب‌ الکترونیکی با بیت‌کوین خیلی ساده است. روش اصلی آن خریدن کارت هدیه آمازون با استفاده از بیت‌کوین از طریق «بیترفیل» (“Bitrefill”) – استارت‌آپی که به کاربران کمک می‌کند مبتنی بر تلفن‌های همراه اعتباری پول رد و بدل کنند – است. در واقع «بیترفیل» به کاربران این امکان را می‌دهد که کارت‌های هدیه آمازون را به روشی سریع، ایمن و مطمئن خریداری کنند. 

پس از خرید کارت هدیه آمازون، باید به سایت این فروشگاه برویم، پینِ کارت خود را به دست آورده و کارت را برای خرید کتاب یا کتاب الکترونیکی در آمازون بارگذاری کنیم. 

برای کتاب‌های خود بیت‌کوین بخرید Coinbase
کارت هدیه بخرید Bitrefill
خرید بیت‌کوین بیشتر – (خارج از ایالات متحده آمریکا) Buybitcoinworldwide
خرید کتاب خود را مدیریت کنید Calibre Companion

البته این تنها راه خرید کتاب با بیت‌کوین نیست. 

فروشگاه “MIT Coop” و چند کتابفروشی دیگر

کتابفروشی “MIT Coop”، فروشگاهی زیر نظر موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نیز در حال حاضر بیت‌کوین می‌پذیرد.

این درحالی است که افزایش علاقه به این رمزارز منجر شده تا دانشگاه MIT به هر دانشجو مبلغ ۱۰۰ دلار برای دریافت بیت‌کوین اختصاص دهد. 

“MIT Coop” در حال حاضر به خودپرداز بیت‌کوین مجهز است. گفته می‌شود این فروشگاه از طریق همکاری با پردازنده پرداخت بیت‌کوین مستقر در جورجیا (BitPay)، بیت‌کوین را می‌پذیرد.

علاوه‌ بر این، کتابفروشی‌های “Acton”(واقع در میشیگان)، “Qual Albatroz”(کتاب‌های‌شان را به سراسر دنیا می‌فروشند و ارسال می‌کنند)، “Esquoia”(استارت‌آپی نوپا)، “Thinking Stuff”(کتاب‌های الکترونیکی و صوتی عرضه می‌کند)، “Harrowden Books of Finedon”(کتابفروشی سنتی در انگلستان)، “HörbuchHandlung Romeike”(واقع در آلمان و دارای فروش آنلاین)، “LindseySellsBooks.com”(دارای فروش آنلاین)، “Wight Books”(فروشگاه آنلاین کتاب) و… از جمله فروشگاه‌های دیگری هستند که بیت‌کوین می‌پذیرند. 

هر چند فروشگاه‌ها و کتابفروشی‌های دیگری نیز در سراسر دنیا وجود دارند که این روزها بیت‌کوین و حتی دیگر رمزارزها را برای مبادلات خود به رسمیت شناخته‌اند اما هنوز نام‌شان در فهرست پذیرندگان بیت‌کوین دیده نمی‌شود.

منابع: 

calibrecompanion.co

www.coindesk.com

http://spendbitcoins.com

 انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top