امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 13385 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
242 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

با توجه به اعلام فیده قرار شد بوداپست میزبان المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۲۴ باشد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، قرار است المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۲۴ در بوداپـست مجارستان برگزار شود. رای گیری در خصوص محل برگزاری این مسابقات در جلسه مجمع عمومی فیده مطرح شد که بوداپست توانست میزبانی این رقابت ها را برعهده بگیرد.

این دومین باری است که مجارستان میزبان المپیاد جهانی شطرنج شده است. اولین بار این مسابقات در سال  ۱۹۲۶ به صورت غیر رسمی در مجارستان پیگیری شد که شطرنج بازان مجارستانی قهرمان این رقابت ها شدند. 

المپیاد جهانی شطرنج یک تورنمنت تیمی برای تیم های ملی عضو فدراسیون جهانی شطرنج است. این مسابقات برای اولین بار و به طور رسمی در سال ۱۹۲۷ در لندن برگزار شد. از سال ۱۹۵۰، این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود.

قرار بود در  سال ۲۰۲۰ این مسابقات پیگری شود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری این مسابقات لغو شد. در بیانیه شورای فیده اعلام شده بود که چهل و چهارمین المپیاد جهانی شطرنج که پیش از این قراربود در تابستان ۲۰۲۰ برگزارشود  به تابستان ۲۰۲۱ انتقال  داده شد.این رویدادها قرار بود در مسکو و خانی مانسیسک پیگیری شود. 

انتهای پیام
 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top