امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 13271 |
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
545 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

فدراسیون شطرنج ایران پیش از مجمع عمومی فدراسیون جهانی دفاعیه ای به فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) ارسال کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، نودویکمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج امروز یکشنبه به صورت آنلاین و وبینار برگزار خواهد شد. در این مجمع قرار است نایجل شورت نایب رئیس فدراسیون جهانی درباره ایران و شرایط پیرامون آن طرح موضوع کند. 
این درحالی است که صحبت هایی از تعلیق شطرنج ایران شنیده شده است و نایب رئیس انگلیسی فدراسیون جهانی چندین بار ایران را به تعلیق تهدید کرده است. 
به نوشته سایت چس ۲۴، اما فدراسیون شطرنج ایران هم در نامه ای از خود دفاع کرده و در آن آورده است که بازیکنان ایران فقط به دلیل “اعتقادات شخصی” خود از رقابت در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کرده اند و از طرف رژیم هیچ فشاری روی آنها نبوده است. 
حتی فدراسیون شطرنج ایران تصاویری از معاینه دو بازیکن خود در مسابقات جهانی نوجوانان در سال ۲۰۱۹ را به عنوان مدرکی مبنی بر بیماری آنها برای مسابقه ندادن ضمیمه کرده است.  
فدراسیون ایران متذکر شده که بازیکنان ایرانی با هزینه شخصی خود در مسابقات شرکت کرده  و مستقیماً برای شرکت در این مسابقات اقدام کرده اند و در نتیجه فدراسیون شطرنج ایران مسئولیتی برای تصمیمات بازیکنان نداشته است.

فدراسیون ایران همچنین در دفاعیه اش فدراسیون انگلیس را متهم به دخالت در امورش جهت تضعیف شطرنج ایران کرده و عنوان داشته درخشش ستاره های شطرنج ایران زنگ خطر را برای قدرتهای شطرنج به صدا در آورده است.
فدراسیون شطرنج ایران در آخر ، تعلیق را بهانه ای توصیف کرده و به فدراسیون انگلیس اعلام داشته که حذف رقبا از طریق روشهای غیرورزشی را متوقف کند. 

 تصویر امین طباطبایی تحت معاینه پزشک

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top