امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 13079 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
569 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

بررسی عملکرد معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد، در نحوه حضور او، عملکردش و ارتباطش با کارگزار ابهام‌های فراوانی وجود دارد که باید بررسی شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پس از گذشت یک ماه از حضور جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در نهایت این مدیر حکم به برکناری معاون اقتصادی باشگاه داد. رضا یلوه که در دوره مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد با ابهام‌های فراوان به عنوان معاون اقتصادی باشگاه منصوب شده بود، در ١۴ ماه و ١۵ روزی که به عنوان معاون اقتصادی باشگاه فعالیت می‌کرد، رفتارهایی از خود به نمایش گذاشت که باعث انتقادات فراوانی شد. حالا قصد داریم عملکرد او را در باشگاه پرسپولیس به دقت بررسی کنیم.

معاون بی حقوق!

درباره رضا یلوه و نحوه انتخابش به عنوان معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس ابهامات زیادی مطرح است که مدیرعامل وقت (محمد حسن انصاری‌فرد) باید به این ابهامات پاسخ دهد اما نکته عجیب ماجرا بحث حقوق و دستمزد او در باشگاه پرسپولیس بود. بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس در اختیار انعکاس روز و به نقل از ایسنا قرار دادند، رضا یلوه در طول فعالیتش در باشگاه پرسپولیس هیچگونه حقوق و پاداشی دریافت نمی‌کرد و از طرفی در یکی دو مقطع، از جیب شخصی خود به باشگاه کمک مالی کرده است. حال سوال اینجاست که فردی مثل یلوه، برای رضای خدا، نزدیک به ١۵ ماه بدون حقوق در باشگاه پرسپولیس فعالیت کرده یا منافع او از جای دیگری تامین می‌شد؟

یلوه و کارگزار

با روی کار آمدن انصاری‌فرد و یلوه، خیلی زود شرکتی به باشگاه پرسپولیس معرفی شد تا به عنوان کارگزار با باشگاه همکاری کند اما نکته عجیب ماجرا اینجا بود، بر اساس اظهارات مهرداد هاشمی (که در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ١۵ مرداد ٩٩ منتشر شد) مذاکرات با این شرکت از طریق معاون اقتصادی و مدیرعامل انجام شد و اعضای هیأت ‌مدیره از روند مذاکرات خارج شدند و در ادامه قراردادی برای امضا به هیأت‌مدیره ارائه شد. همین کارگزار هم طی ٩ ماه اول قرارداد – که پرسپولیس در کوران مسابقات لیگ نوزدهم بود – فقط ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون به پرسپولیس پرداخت کرد که همین امر موجب شد، مبالغ بعدی که بعد از امضای الحاقیه پرداخت شد، در واقع از درآمدهای فصل بیستم پرداخت و برای فصل نوزدهم هزینه شود که این امر حالا مشکلات مالی فراوانی برای پرسپولیس ایجاد کرده است.

قدرتمندتر از اعضای هیأت‌مدیره

درباره رضا یلوه و ارتباطش با کارگزار حرف و حدیث‌های زیادی مطرح بود که نیازمند بررسی نهادهای نظارتی است اما نکته عجیب عملکرد او در باشگاه پرسپولیس این بود که آقای معاون اقتصادی در اتخاذ تصمیم‌های کلان و خرد، قدرتی فراتر از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه داشت. مهرداد هاشمی، عضو سابق هیأت‌مدیره پرسپولیس گفته بود: “کسی که معاون اقتصادی باشگاه است در آوردن شرکت‌ها برای مذاکره و انعقاد قرارداد و انجام مذاکره یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند اما این نقش‌ وقتی چندگانه بشود و گاهی قدرتمندتر از نقش یک عضو هیات مدیره باشد دیگر جالب نیست.”

مصاحبه‌های عوام‌فریبانه

در دوره مدیریت مهدی رسول‌پناه، رضا یلوه از ضعف مدیریت باشگاه استفاده کرده بود و سعی داشت با مصاحبه‌های فراوان درباره مباحث مختلف باشگاه خود را در رسانه‌ها مطرح کند. البته او فقط به این کار بسنده نکرد و در فضای مجازی هم فعالیت چشمگیری داشت تا از طریق نام پرسپولیس، دنبال‌کننده‌های فراوانی برای خود جذب کند. یلوه در اظهاراتش بیش از اینکه در حوزه کاری خود صحبت کند، درباره روند نقل‌وانتقالات و دلایل جدایی برخی بازیکنان هم اظهار نظر می‌کرد که در جای خود بحث برانگیز بود اما مهمترین بخش صحبت‌های او، به وعده‌های پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان برمی‌گشت. وعده‌های یلوه هیچگاه عملی نمی‌شد و همین امر هم موجب ناراحتی بازیکنان و کادر فنی شده بود که در نهایت علیه او مطلبی منتشر کردند. البته یلوه در یکی دیگر از هنرنمایی‌های خود، ریز هزینه‌های باشگاه پرسپولیس را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که باعث توبیخ او توسط باشگاه شد.

با همه این اوصاف، رضا یلوه بالاخره از سوی مدیرعامل جدید باشگاه برکنار شد تا اینگونه پرونده او و پرسپولیس هم بسته شود اما در این میان نهادهای نظارتی نباید بررسی عملکرد او بهامات ارتباطش با کارگزار را برای همیشه فراموش کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top