امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 13001 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
289 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یکسال است که فدارسیون پزشکی ورزشی تحت سرپرستی اداره می شود و کماکان خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیست.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ششم آبان‌ماه سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید، اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان‌ماه ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذرماه سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

در نهایت مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی، رییس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی، امیرحسین براتی، سعید کاظمی، محمد اسد مسجدی، کرم الله علیمرادی، داود آزادبخت، حسن تامینی، ابراهیم عباسی، رضا میرابوطالب، فرزین حلبچی، داود باقری، محمد حسین پورغریب و جمالی عزآبادی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کردند.

۲۶ تیرماه سال جاری اما وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد. موضوعی که باعث شد مسجدی از رقابت برای انتخابات انصراف دهد. همچنین بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.

نکته قابل اشاره دیگر اینکه هرچند مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق و به دلیل شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و پس از وی نیز یکی دیگر از اعضای هیئت رییسه این فدراسیون به نام حسن تامینی به همین سرنوشت دچار شد، با این وجود اما سعید کاظمی دیگر عضو هیئت رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی کماکان در سمت خود فعالیت می کند و این در حالی است که حضور یک نفر در هیئت رییسه فدراسیون ها، ماهیتا تفاوتی با فعالیت مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق ندارد.

چه خبر از تایید صلاحیت ها؟

در نهایت اما مهم ترین مسئله، برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون است و تا زمانی که خبری از تایید صلاحیت نامزدها نشود به طور حتم نمی توان در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار نظر کرد؛ فدراسیونی که از ششم آذرماه سال گذشته تا کنون مدت یکسال است بدون رییس اداره می شود و کماکان مشخص نیست چه زمانی انتخابات آن برگزار خواهد شد!

در مورد تایید صلاحیت ها نیز بر اساس آخرین شنیده های خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا باید اعلام کرد که صرفا تایید یا عدم تایید صلاحیت یکی از نامزدها مشخص نشده است.

فدراسیون پزشکی ورزشی که در آستانه المپیک وظایف و مسئولیت‌هایش از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود علاوه بر مسائل مختلفی نظیر معاینات اختصاصی ورزشکاران، ارائه مشاوره‌های دوپینگ، سرکشی به اردوی رشته‌های المپیکی، انجام معاینات اسکلتی-عضلانی، تکمیل پرونده‌های سلامت ورزشکاران، معاینات قلب و عروقی، مشاوره‌های تغذیه و معاینات اختصاصی زنان ورزشکار را نیز عهده‌دار است و حال که اعلام می شود المپیک در سال آینده برگزار خواهد شد و روزشمار حدودا ۲۴۰ روزه آن روند معکوس خود را آغاز کرده است لازم است وزارت ورزش و جوانان هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام کند تا بهتر بتوان نسبت به رفع دغدغه‌ها و مسائل ورزشکاران المپیکی اقدام کرد.

چالش کرونا برای برگزاری مجمع فیزیکی انتخابات!

هرچند به نظر می رسید کار برگزاری انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی به مراحل پایانی نزدیک می شود اما شیوع ویروس کرونا در کشور و اعمال تعطیلی و محدودیت های سراسری موجب شده تا برگزاری مجامع فیزیکی انتخاباتی نیز با چالش مواجه شود و فعلا باید منتظر ماند و دید وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا چه روندی را طی می کند و ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیماتی را در رابطه با برگزاری مراسمی از این دست اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top