امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12993 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۲۷ | ارسال توسط : |
575 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه روز دانشجو به دانشجویان مان تریبون آزاد خواهیم داد، گفت: تمامی برنامه های روز دانشجو در این دانشگاه امسال نیز به روال سال های گذشته، اما به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

 دکتر سعد الله نصیری قیداری در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا ضمن بیان این مطلب، گزارشی از برنامه دانشگاه شهید بهشتی در آستانه روز دانشجو ارائه داد و گفت: من معتقد هستم که نباید کلمه تعطیلی را در خصوص دانشگاه ها در شرایط فعلی بکار ببریم. چرا که دانشگاه ها به هیچ عنوان تعطیل نیستند. اگرچه ممکن است اساتید ما که در نیمسال گذشته حضور ۴۰ درصدی در دانشگاه داشتند، در حال حاضر بخش دورکاری آنها بیشتر شده باشد، اما بطورکلی علی رغم تاکیدی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا می شود اغلب اساتید در دفاتر کار خود حضور دارند و این حضور با رعایت پروتکل ها انجام می شود و تدریس دانشجویان از دفاتر کار آنها صورت می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما در آزمایشگاه ها حضور دارند و در خوابگاه ساکن هستند و غذای خود را به صورت سلف سرویس و پکیج شده دریافت می نمایند. بنابراین دانشجویانی هم که در دانشگاه حضور ندارند و ما هم دلمان برایشان تنگ است آموزش های خود را دنبال می کنند و در حال حاضر ۵۵۰۰ درس به دانشجویان به صورت مجازی ارائه می شود و به هیچ وجه دانشجویی از درس خود عقب نمانده است.استثنائا دانشجویان جدیدالورود به دلیل اینکه کنکور با تاخیر برگزار شد با تاخیر وارد دانشگاه شدند و به جای ۱۷ هفته باید در ۱۰ هفته آموزش ببینند بنابراین بخشی از واحدهای آنها تقلیل یافته است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی به صورت وبینارهای مجازی و برنامه های دیگر انجام می گیرد، گفت: سخنرانی ها، نمایشگاه های کتاب، کانون های فرهنگی و … فعالیت های خود را از فضای مجازی پیگیر هستند. بنابراین نباید کلمه تعطیلی را نسبت به دانشگاه ها استفاده کنیم و روح و روان جامعه را آسیب بزنیم و این دانشگاه تعطیل نیست اما فعالیت ها به جای خود انجام خواهد شد.

دکتر قیداری با تاکید بر اینکه سلامتی دانشجویان اولویت اساسی دانشگاه است، گفت: ما سعی می کنیم یک تعادلی بین حضور و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه را برای برنامه روز دانشجو ایجاد کنیم تا جایی که خط قرمز سلامتی اساتید، دانشجویان و کارمندان در دانشگاه شهید بهشتی آسیب نبیند برنامه های خود را ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ما آمادگی برگزاری مراسم روز دانشجو در فضای مجازی را داریم، گفت: در روز دانشجو معمولا دانشجویان ما یا تریبون آزاد می خواستند که دانشجویان بتوانند نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند و امسال نیز سعی می کنیم در ۱۶ آذر این تریبون را در فضای مجازی قرار بدهیم.

به گفته رئیس دانشگاه شهید بهشتی، هر سال در سالن ۷۰۰ نفری دانشگاه از یک شخصیتی دعوت می شد و جلسات پرسش و پاسخ در چارچوب هیات نظارت انجام می شد. امسال نیز در این چارچوب سعی می کنیم چنین برنامه هایی را در فضای مجازی داشته باشیم و این قول را می دهم به زودی این آمادگی را پیدا خواهیم کرد. اگرچه در حال حاضر تعداد قابل توجهی وبینار، کلاس های آموزشی و جلسات تصمیم گیری به صورت مجازی داریم و بار سنگینی روی سرورهای مجازی است و اگر بخواهیم برنامه با کیفیتی در فضای مجازی با صوت، تصویر و ویدئو داشته باشیم باید تمهیداتی را نیز برای آن قائل و سرورهای خود را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: بطورکلی دانشجویان محور دانشگاه هستند. همه تلاش های ما به منظور رشد و تقویت آنها صورت می گیرد و نمی توانیم در خصوص وظایف خود در مقابل دانشجویان قصور کنیم اما با توجه به شرایط جدید و با محدودیت هایی مواجه هستیم، طبعا فعالیت های ما در همه حوزه ها اعم از آموزش، پژوهش، فرهنگی و سیاسی کاستی هایی را دارد اما سعی می کنیم این کاستی ها به حداقل برسد.

دکتر قیداری خاطرنشان کرد: در ترم جاری ما زیرساخت ها و سرورهای مجازی خود را تقویت کردیم و ۱۶ ترابایت برای ضبط ویدئو ها و فایل ها قرار دادیم و این تقویت ادامه خواهد داشت.

قیداری با بیان اینکه وضعیت حضور یا عدم حضور دانشجویان در ترم آینده تابع شرایط ناشی از کرونا خواهد بود، گفت: چون ما نمی دانیم کرونا ویروس چه زمانی به اتمام می رسد بنابراین نمی توانیم چشم اندازی در خصوص برنامه های خود ارائه بدهیم اما اگر روند به این صورت باشد ترم آینده نیز مجازی خواهد شد اگرچه کارگروه هایی نیز ذیل هیات رئیسه دانشگاه تشکیل دادیم تا سیاست های دانشگاه در فضای کرونا و پس از کرونا را ترسیم کنند. در فضای کرونا نیز مرتب مشورت های لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top