امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12887 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
732 بازدید
۰
| 10
ارسال به دوستان
پ

 صوفی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه یک تکلیف است.

علی صوفی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در ارتباط با ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: در هر جامعه ای حق و حقوقی برای مردم وجود دارد در مقابل تکالیفی هم بر عهده آنان قرار دارد. در جامعه امروز تمامی مردم می دانند که در چهاردیواری خود یک نوع حقوق و وظیفه دارند و در خیابان حقوق و تکالیفی دیگری بر عهده آنان است. 

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در معرض خطر جدی اپیدمی کرونا است و جان تک تک مردم در خطر قرار دارد، سهل انگاری هر فرد به فاجعه جمعی تبدیل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر دولت از مردم درخواست حفظ پروتکل ها را دارد برای حفظ جان خودشان است. حاکمیت دستخوش این اپدیمی قرار گرفته است اما بیش از آنکه رعایت پروتکل های کرونا امری سیاسی باشد یک امر اجتماعی است. کسب و کار مردم دچار مشکل شده و عزیزانشان از دست می روند؛ و تنها چاره برای بازگشت به شرایط عادی رعایت قرنطینه جمعی است.

وی همچنین گفت: کسانی که اهل گشت و گذار هستند باید قبول کنند در شرایط فعلی مجبور به رعایت محدودیت ها هستند. سال گذشته در اسفند و فروردین محدودیت هایی اعمال شد و مردم هم قبول کردند که باید آن پروتکل ها را رعایت کنند؛ تمامی این موارد منجر به کنترل بیماری شد.

صوفی گفت: در آن ایام دو گانه ای بین اقتصاد و سلامت ایجاد شد و همه چه دولت و چه  مردم رعایت پروتکل ها را رها کردند. اما امروز می دانیم برای نجات جان مردم، نجات شرایط اقتصادی در بلند مدت و حفظ جامعه به رعایت پروتکل ها نیازمندیم. تا زمانی که واکسن واقعی در بازار ها در اختیار مردم قرار بگیرد چاره ای جز رعایت قرنطینه و اصول بهداشتی نداریم. 

 انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top