امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 1287 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ | ارسال توسط : |
3206 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: بنا به تحقیقات ستاد احیای دریاچه ارومیه، این دریاچه بعد از پایان مرحله احیا به حالت اولیه خود یعنی ۳۰ سال قبل باز نمی‌گردد.

مسعود تجریشی ضمن تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به تحقیقاتی که توسط کار‌شناسان وصاحب نظران دریاچه ارومیه انجام گرفته است دریاچه ارومیه بعد از احیا به حالت ۳۰ سال گذشته باز نمی‌گردد.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه ۴۰ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌ها داشت که اکنون کل دارایی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال به ۷ میلیارد متر مکعب رسیده است که ۵ میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی، نیم میلیارد متر مکعب در مصارف خانگی وآب شرب و یک و نیم میلیارد آن وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

وی با بیان اینکه این مقدار آب از دارایی حوضه آبریز دریاچه ارومیه نمی‌تواند پاسخگوی این دریاچه باشد افزود: ما هر چه در مصرف آب نیز صرفه جویی کنیم نمی‌توانیم دریاچه قبلی را داشته باشیم.

تجریشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مرحله تثبیت دریاچه ارومیه با موفقیت گذرانده شد امید به احیای این دریاچه قوت می‌گیرد در واقع با افزایش وکاهش دما، با تغییر در میزان بارندگی‌ها و برخی تغییرات دیگر دریاچه ارومیه‌تر و خشک می‌شود اما از بین نمی‌رود.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: به طوری که بعد از اتمام این دریاچه، مانند قبل پلیکان‌ها در آن شنا می‌کنند آرتمیای دریاچه احیا می‌شود، مردم می‌توانند در آن شنا کنند و غبارهای نمکی نیز از بین می‌رود، امسال سطح دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع رسیده است و شاهد هستیم که آرتمیا و پلیکان‌ها به این دریاچه بازگشته‌اند این نشان می‌دهد که مراحل احیا با موفقیت طی می‌شود ولی احیای آن نیاز به زمان دارد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top