امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12851 |
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
803 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

تاکید قالیباف بر ساماندهی بازار کالاهای اساسی/ مخالفت مجلس با تعیین تکلیف عضویت نمایندگان جدیدالورود در کمیسیون ها از سوی هیئت رئیسه/ اصلاح مجدد طرح مالیات بر خانه های خالی/ اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تامین نظر شورای نگهبان/ اعلام وصول طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و… از جمله مهمترین اخبار امروز(چهارشنبه) پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور،‌ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و  لایحه مالیات بر ارزش افزوده و… در دستورکار نمایندگان قرار گرفت. 

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور با بیان اینکه این روزها گرانی های افسارگسیخته دغدغه اصلی مردم شده است،‌ گفت: امروز قیمت مرغ به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاست گذاری تبدیل شده است، ضروری است بخش های مختلف دولت با هماهنگی کامل سریعا نسبت به سامان دهی مجدد بازار کالاهای اساسی به خصوص مرغ اقدام کنند، لازم است کمیسیون کشاورزی مجلس با سرعت و دقت وظیفه نظارتی خود را در این خصوص انجام و گزارش آن را به مجلس و مردم ارائه کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از جلسه امروز از بررسی موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ در جلسه روز دوشنبه هفته آتی کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان خبر داد.

ناطقین مجلس

صالحی مبارکه: برچسب کاسبان تحریم را حذف و راهکارهای اقتصادی را بررسی کنیم

سلیمی: صنعت خودروسازی باید از رانت دولتی خارج شود

میرتاج‌الدینی: دولت باید در ریل تعیین شده از سوی مجلس حرکت کند

حسین زهی: افزایش قیمت مرغ و گوشت فاقد هر هرگونه مبنا است

***

نمایندگان، گزارش کمیسیون برنامه بودجه در خصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس را بررسی کرده و در نهایت با افزایش سقف ظرفیت کمیسیون ها با نظر هیئت رئیسه به منظور عضویت نمایندگان جدیدالورود در انتخابات دور دوم به مجلس مخالفت کردند.

طرح اصلاح ساختار بودجه بعد از چند جلسه بررسی در صحن علنی برای جمع‌بندی پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون بودجه ارجاع شد.

پس از گذشت یک ساعت و نیم از آغاز جلسه علنی، تنفس نیم ساعته اعلام شد. تنفس در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از ابتدای این هفته و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ مقابله با کرونا انجام شده است.

رییس مجلس هم اعلام کرد: در دو روز آخر هفته، نمایندگان به خاطر شرایط کرونا بنا شد در تهران بمانند و به حوزه‌های انتخابیه نروند مگر این‌که کار اضطراری برای نمایندگان پیش بیاید و ضرورتی به رفتن باشد.

در ادامه جلسه امروز،‌ نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم موسوم به طرح مالیات بر خانه های خالی را برای دومین بار اصلاح کردند. 

نمایندگان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، بندهای ( ب ) و ( پ ) ماده (۱) را به شرح زیر اصلاح کردند: 

«ب- واردات: ورود کالا یا خدمت از خارج از کشور به قلمرو گمرکی کشور یا مناطق آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی؛ پ- صادرات: صدور کالا یا خدمت به خارج از کشور».

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد صباغیان از عدم رعایت نوبت در رسیدگی به طرح‌ها و لوایح

انتقاد نماینده ایلام از عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

احمدی بیغش: ان‌شاءالله امید به دولت جدید آمریکا ناامید خواهد شد

بشیری: پیام‌های منفعلانه به استکبار باید قطع شود

صباغیان: گوسفند در مرزهای جنوبی و غربی قاچاق می شود

علیپور: با واردات به موقع خوراک دام قیمت مرغ افزایش پیدا نمی کرد

سرمدی: مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند

شکرالهی: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبار ویژه ای برای مناطق محروم در نظر گرفته شود

***

محسن دهنوی،‌ عضو هیئت رئیسه در جریان جلسه علنی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به همراه چندین طرح دیگر اعلام وصول کرد.

همچنین روح الله متفکر آزاد تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top