امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12783 |
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
296 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، به مرحله دوم رفت و قرار است روز سه شنبه (چهارم آذر ماه) برگزار شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مرحله اول انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، برای سومین دوره پیاپی به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شد و حالا قرار است که دور دوم آن در تاریخ چهارم آذرماه برگزار شود.

بر اساس آمار اعلام شده ار دور اول انتخابات، پدرام پاک آیین (مدیرمسئول اسکناس) با ۴۵.۵۶ درصد آرا و کسب ۱۰۳۰ رای در رتبه نخست و محمد رحمانیان (مدیرمسئول روزنامه شرق) با ۱۳.۶۲ درصد آرا و با کسب ۳۰۸ رای در رتبه دوم قرار گرفتند. 

مرحله دوم انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات نیز روز سه‌شنبه (۴ آذرماه) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ برگزار می‌شود. در مرحله دوم انتخابات، تمام نامزدهایی که در مرحله اول شرکت داشته‌اند امکان حضور دارند که به گفته سید علاالدین ظهوریان ـ دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ـ تا این لحظه ۴۳ نفر از ۱۱۶ داوطلب مرحله اول با ثبت انصراف در سامانه جامع رسانه های کشور، به صورت رسمی از ادامه رقابت انصراف داده اند و ۷۳ نامزد در فهرست داوطلبان نمایندگی مدیران مسئول حضور دارند.

بنابر اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در مرحله دوم انتخابات نیز همچون مرحله نخست، نامزدها در صورت تمایل می‌توانند تا پایان وقت اداری روز قبل از برگزاری (ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۹) انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

در این میان در راستای آنچه از سوی معاونت مطبوعاتی توجه به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عنوان شده، آمارهایی از دور اول انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات در وبسایت سامانه جامع رسانه‌ها منتشر شد که وضعیت حضور شرکت کنندکان در این انتخابات را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس گزارش آماری منتشر شده، اولین شرکت کننده در انتخابات ۲۰ آبان، مدیر روزنامه «اقتصاد آینده» است که تنها ۲۰ ثانیه بعد از آغاز انتخابات، رای خود را ثبت کرده است. همچنین پایگاه خبری «دستچین نیوز» و فصلنامه علوم حرکتی و رفتاری نخستین رای دهندگانی هستند که در دقیقه نخست رای گیری در این انتخابات شرکت کردند.

در مجموع ۱۴۴ مدیر مسئول در ۱۰ دقیقه ابتدایی انتخابات رای دادند که ۳۳ نفر از آنها مدیران مسئول زن بودند. خبرگزاری های «سلامت»، «تسنیم»، «کردپرس» و «رضوی» در نیم ساعت نخست انتخابات رای دادند. در همین زمان، ۴۰ روزنامه نیز رای خود را در سامانه ثبت کرده اند.

پدرام پاک آیین در آخرین ساعت رأی خود را ثبت کرده، اما مهدی رحمانیان رای خود را در دقیقه دوم انتخابات ثبت کرده تا اولین نامزدی باشد که زودتر از باقی ۱۱۶ نامزد، رأی خود را ثبت کرده باشد.

آی پی شرکت کنندگان به تفکیک با زمان حضور در انتخابات در این جدول منتشرشده، درج شده است. بیشترین تکرار آی پی با ۱۷ رای، مربوط به یک موسسه مطبوعاتی است و بعد از آن ۱۱ و ۱۴ آی پی تکراری مربوط به رسانه‌های یک استان است که احتمالا به صورت جمعی با استفاده از سیستم خانه مطبوعات رای داده‌اند.

مرحله دوم انتخابات روز سه شنبه (۴ آذرماه) با حضور تمام نامزدها و واجدان شرایط به صورت الکترونیک و از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به آدرس e-rasaneh.ir برگزار می‌شود.

نمودار واجدین شرایط برای شرکت در دور دوم انتخابات بر اساس نوع مجوز 
نمودار واجدین شرایط برای شرکت در دور دوم انتخابات بر اساس گستره توزیع 

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top