امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12641 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ | ارسال توسط : |
408 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

با پایان بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت محل مناقشه جورجیا و نهایی شدن تقریبا قطعی نتیجه انتخابات در سال ۲۰۲۰ می‌توان گفت دونالد ترامپ همانگونه باخته که در سال ۲۰۱۶ پیروز شده بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با نهایی شدن شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ،‌نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۳۲ رای الکترال و رقیب دموکراتش جو بایدن ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کرده است و به این ترتیب چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا جو بایدن خواهد بود که کارش را از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

انتخابات ۲۰۲۰: آبی دموکرات – قرمز جمهوری‌خواه

این در حالی است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ دقیقا با نتیجه مشابه یعنی ۳۰۶ به ۲۳۲ رای الکترال، هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را شکست داده بود.

انتخابات ۲۰۱۶

انتخابات امسال از نظر حضور واجدان شرایط رای دهی در آن رکورد شکسته و با شمارش آرا تاکنون جو بایدن نزدیک به ۸۰ میلیون و ترامپ بیش از ۷۳ میلیون رای به دست آورده‌اند که تاکنون در طول انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چنین اعدادی سابقه نداشته است.

پیش از بیشترین رای برای باراک اوباما در جریان انتخابات اولین دور ریاست جمهوری‌اش بود که بیش از ۶۹ میلیون رای به دست آورده بود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top