امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12613 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
330 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مصاحبه مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره روابط سرپرست ریاست کمیته داوران و یک داور، باعث شد شک و شبهه‌ها به مسائل پشت پرده این ۲ نفر افزایش یابد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مدتی از اعلام لیست داوران بین‌المللی ایران و حواشی آن گذشته است اما هنوز هم بسیاری موارد مشکوک و سوال‌های بی پاسخ نسبت به این لیست وجود دارد. یکی از مهمترین سوال‌های ایجاد شده این بود که چرا علی‌اصغر مومنی ۳۴ ساله باید جایگزین امیر عرب براقی ۲۸ ساله شود که چند سال است با نمرات خوب، مشغول آموزش در آکادمی فیفاست؛ سوالی که هنوز هم هیچ‌کدام از مسئولان داوری فوتبال و فدراسیون به آن پاسخ نداده اند و به اصطلاح، روزه سکوت پیش گرفته‌اند. این کار شبهات را افزایش داده و باعث ایجاد سوال‌های مهم‌تری شده است.

چک داور در وجه اصفهانیان

از هفته گذشته تاکنون، تصویر چکی در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شده است که در آن علی‌اصغر مومنی، این چک ۱۰۰ میلیونی را برای معامله زمین در وجه فریدون اصفهانیان کشیده است. این چک شبهات زیادی ایجاد کرده است. عده‌ای معتقدند این معاملات و روابط اقتصادی بین این دو باعث شده صمیمیت آن‌ها به داوری نیز کشیده شود و اصفهانیان بخواهد از روی لطف و دوستی، نام علی‌اصغر مومنی را وارد لیست بین المللی کند؛ سناریوهایی که هیچ‌کدام غیرممکن نیست اما حالا فدراسیون فوتبال با انتشار مصاحبه‌ای از فغان‌پور، مسئول حقوقی  فدراسیون فوتبال، تمام این شک و شبهات را رد کرده و اظهار داشته این چک تنها به عنوان ضمانت یک معامله اقتصادی، برای اصفهانیان کشیده شده است.

بعد از مصاحبه فغان‌پور با سایت فدراسیون فوتبال و نه هیچ رسانه رسمی دیگری، این سوال پیش می‌آید که اصفهانیان و مومنی کجا هستند؟ آیا خودشان نمی‌توانستند در همان ساعات اولیه پخش این خبر، تلفن‌های خود را جواب داده و ابهام‌زدایی کنند؟ آیا علی‌اصغر مومنی نمی‌توانست همین توضیحاتی را که مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال با جزییات داده است به خبرنگاران از جمله خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا – که با او تماس گرفت – بدهد؟

مصاحبه‌ای که فضا را تیره‌تر کرد

مصاحبه فغان‌پور با سایت رسمی فدراسیون فوتبال – ضمن این که مراودات مالی اصفهانیان و مومنی را تایید کرد – نه تنها شفاف‌سازی نبود بلکه قضیه را بدتر کرد زیرا وقتی شایعه‌ای در خصوص روابط پشت پرده دو نفر در فوتبال علنی می‌شود، چرا فدراسیون فوتبال و فغان‌پور باید پاسخگوی آن باشند؟ آیا مومنی و اصفهانیان نمی‌توانند از خود دفاع کنند و راستش را بگویند؟ آیا وظیفه فدراسیون فوتبال و کارمندهای آن، ماست‌مالی و پوشاندن پشت پرده‌های مربوط به روسای کمیته این فدراسیون است؟ اگر تنها یک معامله اقتصادی و خرید و فروش زمین بوده است، چرا فدراسیون فوتبال و مسئول حقوقی آن خود را دخالت داده‌اند و نگذاشتند که فریدون اصفهانیان و مومنی حرف بزنند؟

اگر چیزی نبود و اصفهانیان و مومنی خود را مبرا از هرگونه پشت پرده‌ای می‌دانستند، باید با رسانه‌ها صحبت و شفاف‌سازی می‌کردند نه این که پای یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال را هم به این قضیه باز کنند. گل به خودی چهارشنبه شب فغان‌پور و فدراسیون فوتبال، شک و شبهه را نسبت به پشت پرده‌ای که در داوری در حال رقم خوردن است افزایش داد و باید دید مسئولان حراست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و کمیته اخلاق در این راستا چه کار خواهند کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top