امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12545 |
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
343 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه/ تمدید اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده/ انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه/ اصلاح طرح اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی و… از جمله مهمترین اخبار امروز(سه شنبه) بیست و هفتم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح یک‌فوریتی تامین کالاهای اساسی(اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده – مصوب ۱۳۸۷- با اصلاحات بعدی آن در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان با کلیات طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات این طرح گفت: اصلاح ساختار بودجه موضوعی است که حضرت آقا هم آن را از ما خواسته بودند، ما در اصلاح ساختار بودجه باید به سمت درآمدهای پایدار و هزینه‌کرد موثر برویم و عدم وابستگی به نفت و جلوگیری از کسری بودجه را دنبال کنیم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف همچنین از دولت به خاطر مخالفتش با طرح اصلاح ساختار بودجه انتقاد کرد و افزود: در بحث اصلاح ساختار بودجه و نهاد برنامه‌ریزی هم آقای پورمحمدی و هم آقای نوبخت می‌دانند که حداقل از سه ماه قبل شخص من تا بقیه کمیسیون‌ها گام به گام تا ۴۸ ساعت قبل این موضوعات را به صورت هماهنگ پیش بردیم و از آنها به صورت کتبی یا شفاهی در جلسات حمایت شده است ولی حالا اظهارنظر خلاف توافق می‌کنید که این خلاف توقع ماست.

سیدحمید پورمحمدی،‌ معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفت که  دولت اگر بخواهد به طرح نمایندگان تمکین کند باید زمان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس را عقب بیندازد که این به مصلحت دولت و مجلس نیست. بنابر اصل ۵۲، ۵۷ و ۱۲۶ قانون اساسی تفکیک قوا و وظایف دولت و مجلس برای تنظیم و تصویب بودجه مشخص شده، ما لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تنظیم کردیم و ۱۲ آذرماه به شما تقدیم خواهیم کرد شما می توانید آن زمان به تنظیم آن بپردازید.

ناطقین مجلس

محمد بیگی: «بهارستان» از «پاستور» یاری می‌خواهد

رشیدی کوچی: جوان ایرانی که می تواند موشک بسازد نمی تواند یک خودرو بسازد؟

واکنش سخنگوی کمیسیون اقتصادی به اظهارات جهانگیری

زنگنه: اگر راه حل مشکلات کشور در بهارستان، میرداماد و پاستور نیست، کجاست؟

حق وردی: اختلاس‌ها و اشرافی‌گری نشانه‌هایی از عدم موفقیت در تحقق عدالت است

دلخوش: چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟

***

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هم که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، خطاب به نماینده دولت بیان کرد: ستاد کرونا به درستی تشخیص داده تا دو هفته کشور در شرایط ویژه قرار گرفته و تمام صنوف در شهرهای قرمز تعطیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید حمایت معیشتی ویژه ای از دهک هایی که کارمند دولت نیستند برای همکاری بیشتر مردم برای اجرای محدودیت های دو هفته آینده صورت گیرد.

نمایندگان گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرده و با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی مبنی بر تمدید یکساله این قانون موافقت کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی هم با انتقاد از آن چه عدم اقدام به موقع دولت برای تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده خواند، پرهیز از حواشی و پرداختن به وظایف اصلی و قانونی را برای دولت یادآور شد.

در جلسه علنی امروز نمایندگان ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را رفع و تصویب کردند و بر این اساس طرح مجلس برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اصلاح شد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

عنابستانی: دولت به دنبال کاهش فشار بر مردم باشد

انتقاد خضریان از تشکیل نشدن جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

دهمرده: تعدادی از حرام‌خواران را در ملاء عام آویزان کنید

ذاکر: از ظرفیت بسیج برای مبارزه با تورم و گرانفروشی استفاده کنیم

ورناصری: اعتماد خدشه دار شده مردم به بورس ترمیم شود

آذری: منطقه ویژه اقتصادی قوچان را تعیین تکلیف کنید

چنارانی: مردم در روزهای کرونایی به سازمان انتقال خون کمک ویژه کنند

فلاحی: اقتصاد کشور به گروگان گرفته شده است

دلخوش: چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟

***

در ادامه جلسه علی کریمی فیروزجانی،‌ عضو هیات رییسه مجلس بیانیه ۱۶۷ نفر از نمایندگان مجلس را در تقدیر از خدمات نیروی هوایی ارتش و بیانیه  ۲۲۶ نماینده در تقدیر از وزارت اطلاعات در دستگیری سرکرده گروهک حرکه النضال و  بیانیه ۱۸۳ نفر از نمایندگان مجلس را در خصوص حمایت از اصناف در شرایط تعطیلی به دلیل شیوع کرونا قرائت کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محسن دهنوی عضو هیات رییسه هم از اعلام وصول شش فقره سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه خبر داد.

در پایان حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top