امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12487 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ | ارسال توسط : |
171 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

استاندار تهران ضمن تشریح جزییات محدودیتهای جدید که براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از روز شنبه اجرایی می‌شود، بر لزوم همکاری و مشارکت شهروندان در اجرای این مصوبه تاکید کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در تشریح آخرین جزئیات مصوبه ستاد ملی  کرونا گفت: آن چه ستاد ملی کرونا روز گذشته با حضور رئیس جمهور مصوب کرد، تصمیمی کاملا علمی، کارشناسی و قابل انجام است که براساس وضعیت بیماران بستری در مناطق مختلف کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: در این مصوبه مناطق زرد، نارنجی و قرمز مشخص شده هست و برای هر منطقه براساس شرایط محدودیت‌ها و تدابیر لازم پیش‌بینی و مشخص شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه براساس پیشنهاد وزارت بهداشت تنظیم شده و تمامی پیشنهادات مطرح شده از سوی وزارت بهداشت و قرارگاه مورد تصویب قرار گفت. لذا مصوبه روز گذشته از پویایی، پختگی و جامعیت بسیار خوبی برخوردار بود که مناطق و شهرستان‌های کشور را به سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز تقسیم کرد.

وی تاکید کرد: این تقسیم بندی براساس یک شاخص که شاخص مطلوبی نیز به نظر می‌رسد انجام شده است یعنی براساس تست‌های پی سی ار مثبت در هر منطقه و شمار بستری بیماران، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. به نظر من این تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیمی علمی و تخصصی است که انشالله با اجرای آن و پیگیری که توسط دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد این امیدواری را ایجاد کرده که بتوانیم نسبت به کنترل بیماری گام موثری برداریم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در کنار این مصوبه شاهد تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا بوده‌ایم افزود:  براساس نظر رئیس جمهور همه استانداران و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تمام دقت این مصوبات را اجرا نمایند. ما در استان تهران با جدیت مصوبه را دنبال خواهیم کرد. مصوبه روز گذشته ستاد ملی  کرونا نیز از یکم آذرماه یعنی هفته آینده اجرایی خواهد شد. به این ترتیب امیدواریم بتوانیم شرایطی را که امروز با آن روبرو هستیم مدیریت و کنترل کنیم و روند کاهش بیماری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: براساس گزارشی که روز گذشته اعلام شد تقریبا مناطق نارنجی و زرد در کشور بیشتر از مناطق قرمز هستند به این ترتیب ۱۵۵ شهرستان زرد، و ۱۶۰ شهرستان نارنجی و بیش از ۱۰۰ شهرستان قرمز هستند.

وی در تشریح محدودیت‌های اعمال شده در مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا نیز گفت:  کارکنانی که در دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کند بجز آن دسته که وظیفه امدادی، اورژانسی و درمانی دارند، مقرر شده یک سوم نیروی انسانی در محیط کار مشغول به کار باشد و دو سومی مابقی از دورکاری و شیفت بندی استفاده کنند البته مقرر شده که چگونگی انجام این عمل از طریق سازمان امور استخدامی اعلام شود. همچنین دستگاه‌های که براساس وظیفه حاکمیتی باید در محیط کار مشخص خود حاضر باشند نیز توسط سازمان امور استخدامی لیست آنها اعلام خواهد شد.

محسنی بند پی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت شهروندان در اجرای هر چه بهتر این مصوبه گفت: شهروندان همچون سابق که در ایام تعطیلات نوروز همراهی خود را نشان دادند و به این ترتیب نقش موثری در کاهش چرخه انتقال کرونا رقم زدند باید امروز نیز این همکاری و مشارکت را داشته باشند. انشالله در این مصوبه که از یکم آذر ماه  اجرایی خواهد شد دستگاه‌های که مکلف هستند نسبت به اجرای تصمیمات اقدام کنند و در کنار مسئولان و دستگاه‌ها، مردم نیز همکاری داشته باشند در حقیقت این انتظار را داریم که همچون گذشته شهروندان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشته باشند تا شاهد چرخه معکوس و کاهش این بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top