امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12413 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ | ارسال توسط : |
558 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ رژیم صهیونیستی با ایران را بلوف خواند و گفت: رژیم صهیونیستی ذلیل‌تر و عاجزتر از این است که بخواهد حرف جنگ با ایران را به میان آورد چه برسد به آنکه بخواهد به آن عمل کند، پس نباید این موضوعات را جدی گرفت.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از مقامات رژیم صهیونیستی درباره‌ احتمال حمله به ایران اظهار کرد: در وهله‌ اول لازم به یادآوری است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسط مقامات عالی رتبه نظام تعیین می‌شود و در یک قوه و یا وزارت خارجه خلاصه نمی‌شود. سیاست خارجی ما از اصول ثابت و بدون تغییر برگرفته و برپایه ایستادگی بر روی ارزش‌های اسلامی نفی نظام سلطه و مقابله با کانون‌های ثروت و زورگویی استوار است. پس با آمدن و رفتن روسای جمهور آمریکا هیچ تغییری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود چنین اصول ثابتی، رژیم صهیونیستی تصور نکند که با تغییر دولت حاکمه آمریکا دیدگاه ایران اسلامی نسبت به این رژیم عوض می‌شود. رژیم صهیونیستی رژیمی زورگو و کودک کش است که بر هیچ اخلاقی پایبند نیست و مشروعیت ندارد. رژیم جعلی صهیونیستی سرزمین‌های فلسطین را اشغال کرده و این موضوعی است که ما همواره به آن اعتقاد داریم. پس لازم به یادآوری است که این ارزش‌ها اصول و آموزه‌های دینی ما و همچنین دیدگاه ما به ظلم وارد شده نسبت به مردم فلسطین و جریان آزادی‌بخش غیرقابل تغییر است و نباید تصور شود که با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا تغییر می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این‌که یکی از وزرای رژیم صهیونیستی ادعای احتمال حمله به ایران را مطرح کرده، بلوفی بیش نیست. اگر آنها عرضه داشتند می‌توانستند در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۶ روزه پیروز شده و مقابل حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی بایستند، آنقدر رژیم صهیونیستی ذلیل و عاجز است که نمی‌تواند حرف جنگ بزند چه برسد به آنکه به آن عمل کند پس هیچ وجه بلوف های اسرائیل را جدی نگیرید.

عزیزی توضیح داد: رژیم صهیونیستی موضوعاتی را در سطح بین‌الملل دنبال می‌کند با این تصور که می‌تواند سیاست‌هایش را در نظام اسلامی پیاده کند حال این‌که این سیاست‌ها غیرقابل تغییر است و رفتن و ماندن رییس جمهور آمریکا خللی در آن وارد نمی‌کند.

وی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی کوچک‌تر و ضعیف‌تر از آن است که علیه جمهوری اسلامی ایران حرفی از جنگ و رفتارهای قلدرمآبانه بزند، پس نباید آنها را جدی گرفت.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top