امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12375 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
242 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گل نخست این تیم را حاصل تمرین و تکرار بسیار زیاد دانست که توسط کاوه رضایی در تمرینات تیمش انجام شده است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل بوسنی با ارائه یک ترکیب جدید گفت: در حال حاضر قضاوت درباره عملکرد تیم ملی خیلی سخت و زود است. هیچ سیستم و  روشی در کوتاه مدت برای تعداد زیادی از بازیکنان قابل اجرا نیست. ما باید بپذیریم که فوتبال ملی و باشگاه ما متکی به سیستم – همانند کشورهای صاحب سبک در فوتبال – نیست.

مربی پیشین تیم ملی ایران تاکید کرد: فوتبال ایران متکی بر شرایط بدنی بازیکنانی است که به بازی گرفته می شوند. با وجود تعداد زیادی بازیکن فداکار و دونده که در طول بازی فعالیت بالایی دارند، توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.  با این وجود بازیکنان ما به لحاظ فنی در سطح بین المللی نیستند.

او با اشاره به کیفیت بازی بوسنی خاطرنشان کرد: اگر سه سطح بین‌المللی را قائل باشیم، بوسنی در رده سوم قرار دارد و زیاد متکی بر سبک خاصی از بازی فوتبال نیست. بوسنی در جام جهانی آرژانتین ما را برده بود و در آن مسابقات از شرایط بسیار متفاوتی برخوردار بود و بهتر از تیمی بود که دیشب به میدان رفت.

ذوالفقارنسب در واکنش به اینکه بوسنی در برابر ایران از ۹ بازیکن اصلی خود استفاده نکرده بود، گفت: به هر صورت این تیم در قد و اندازه‌های تیمی که در جام جهانی بازی کرد و ما را تحت فشار گذاشت و سه گل زد، نبود. به لحاظ اسم و وضعیت بین اللملی هم بازیکنان بوسنی شناخته شده و دارای سطح فنی بالایی نبودند. از طرفی آن‌ها خیلی زود گل خوردند و نتوانستند ما را تحت فشار بگذارند.

این کارشناس فوتبال عملکرد ایران را در برابر بوسنی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این نتایج نباید ما را متوقع کند و انتظار داشته باشیم که در بازی‌های رسمی و دشوارتر از این هم به راحتی به پیروزی برسیم. البته شرایط تیم ملی روزبه‌روز بهتر می‌شود و امیدوارم که روی همین منوال جلو برود.

وی ادامه داد: شرایط فنی ایران وابسته به دو موضوع مهم است. در درجه اول شرایط بدنی بازیکنان و میزان دوندگی و در درجه دومی سیستم بازی تیم ملی در موفقیت تیم ملی اهمیت بالایی دارند.

ذوالفقارنسب درباره ترکیب و تاکتیک تیم ملی گفت: اینطور به نظر می‌رسید که دیشب شجاع‌ خلیل‌زاده تبدیل به یک دفاع چپ کلاسیک شده است و میلاد محمدی به او کمک می‌کند. ما تقریبا با ترکیب ۱-۲-۳-۴ بازی می کردیم. در طول بازی خیلی خوب جمع می‌شدیم و بازیکنان به علت حضور در دوران کارلوس کی‌روش، در این تاکتیک موفق و خوب توجیه شده بودند. سازماندهی دفاعی ایران خوب بود.

این کارشناس فوتبال درباره درباره گل‌های ایرانی روی بازپس‌گیری توپ از خط دفاعی بوسنی گفت: ما بازیکنان باهوشی داریم. بازیکنانی که در خارج از کشور حضور داشتند، در این گل موثر بودند. مشخص است که آن‌ها از تمرینات بهتر و توصیه های صحیح‌تری از مربیان خارجی خود نسبت به مربیان باشگاهی ما دریافت می‌کند.

مربی پیشین تیم ملی گل نخست ایران را کاملا هوشمندانه، زیرکانه و استثنایی قلمداد کرد و گفت: کاوه رضایی قبل از اینکه به دروازه برسد و شوت بزند، مسیر گل را مرور کرده بود و آگاهی محیطی بالایی از وضعیت خود داشت. این مسائل ناشی از تمرین و تکرار است. کاوه رضایی این نوع گل را در تمرینات به کررات مرور کرده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top