امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 12352 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
1534 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

در روزگاری که روز به روز شمار مبتلایان و قربانی‌های ویروس کرونا در کشور رکورد می زند، بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و اغلب مراکز فرهنگی و هنری تعطیل هستند، برخی از گالری‌ها همچنان با برگزاری نمایشگاه‌های هنری به فعالیتشان ادامه می‌دهند و البته برخی هم ترجیح داده‌اند که در شرایط فعلی، تعطیل بمانند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ صادر کرد که بر اساس آن و با توجه به گفته‌های رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر محدودیتی برای  فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا ساعت ۱۸ وجود ندارد.

اگرچه از همان ابتدای افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور منع رسمی برای فعالیت گالری‌ها وجود نداشت، اما برگزاری نمایشگاه‌های هنری منوط به نداشتن مراسم‌ افتتاحیه و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بود.

در این میان بسیاری از گالری‌ها به تصمیم شخصی و در راستای جلوگیری از شدت افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید _۱۹، یا فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند یا اینکه تعطیل شدند. آن دسته از گالری‌هایی هم که برگزاری نمایشگاه‌های حضوری را انتخاب کرده بودند، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، طبیعتا با استقبال قابل قبول و شایسته‌ای مواجه نشدند.

در این میان اما همچنان باز هم برخی از گالری‌ها فارغ از غوغایی که کرونا در  جهان برپا کرده، ساز خودشان را می‌زنند و به نظر می‌رسد قوانین مشخصی هم برای فعالیت گالری‌ها و نظارت بر عملکردشان وجود ندارد.

تماس خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا با برخی از گالری‌های تهران، نشان می‌دهد که رویه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری وجود ندارد. برخی از گالری‌ها بنا به تصمیم شخصی تعطیل شده‌اند و برخی کلیه فعالیتشان را فقط محدود به دنیای مجازی کرده‌اند و بعضی هم بر اساس مصوبه اعلام شده تا ساعت ۱۸ امکان بازدید دارند. اما برخی از گالری‌ها هم تا ساعت‌های ۲۰ یا ۲۱ امکان بازدید دارند و طبق روال سابق کاری می‌کنند.

از جمله گالری هایی که به طور کلی در فضای مجازی فعالیت می کند و امکان بازدید حضوری ندارد می توان به گالری «گلستان» اشاره کرد و گالری «ساربان» هم از جمله گالری هایی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان سال ۹۹ اعلام تعطیلی کرده است. گالری «والی» نیز به دلیل اوج گیری شیوع ویروس کرونا در این روزها به مدت یک هفته تعطیل شده است. 

اما در میان نمایشگاه هایی بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا فعالیت می کنند، می توان به گالری های «آرتیبیشن»، «شیرین»، «ویستا»، «طراحان آزاد»، «سایه» و … اشاره کرد. 

  • گالری «آرتیبیشن» در این روزها میزبان نمایشگاه «هوم خانه نیست» از علی رستگار است. این نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‎برند به‌صورت آنلاین از طریق لینک http://arthibition.net/fa/gallery/exhibition/۵۱۴ قابل دسترسی است. امکان بازدید از این نمایشگاه تا ساعت ۱۸ فراهم است و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیاز به هماهنگی قبلی وجود دارد. 
  • همچنین گالری «شیرین» روز جمعه (۲۳ آبان ماه) میزبان دو نمایشگاه هنری «بازی دوار» با آثاری از مرضیه قاسم پور و «ملیوریسم» با آثاری از یلدا جمالی است. امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ فراهم شده است.
  • گالری «سایه» نیز که قرار بود روز جمعه (۲۳ آبان ماه) میزبان افتتاحیه نمایشگاه جدید خود باشد، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، این مراسم را لغو کرده است و تا روز شنبه به نمایش نمایشگاه قبلی خود ادامه می دهد. بر اساس در حال حاضر نمایشگاه «گلشا» با آثاری از آمنه اسفندیاری در این گالری برقرار است. امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ فراهم است. 
  • گالری «ویستا» نیز که این روزها میزبان نمایشگاه «تهی» با آثاری از کلثوم صالحی است، تا ساعت ۱۸ امکان بازدید دارد. 
  • همچنین گالری «طراحان آزاد» در این روزها میزبان نمایشگاه  نقاشی با آثاری از «مرضیه باقری» است. ساعت بازدید از این نمایشگاه تیز تا ساعت ۱۸ اعلام شده است. 

در این میان برخی دیگر از گالری ها نیز میزبان نمایشگاه های هنری هستند که ساعت بازدید آنها به ساعت ۱۸ تقلیل نیافته است و به همان روال سابق فعالیت می کنند که در این گزارش از اشاره به نام آنها خودداری می کنیم.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top