امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12340 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
253 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

داور بین‌المللی فوتبال ایران می‌گوید بعد از پیگیری از مراجع قضایی، متوجه شود روابط غیر داوری باعث چینش لیست داوران بین‌المللی می‌شود، دیگر داوری نخواهد کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پس از اعلام لیست داوران بین‌المللی ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، این لیست تغییرات عجیب داشتی که یکی از این تغییرها، اضافه شدن نام علی‌اصغر مومنی به جای امیر عراب براقی بود. 

امیر عرب براقی، داور بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا در خصوص این تغییرات گفت: من خودم از این اتفاق شوکه‌ام و در حال پیگیری هستم. من خواب بودم و بلند شدم دیدم اسمم از آن لیست در آورده شده است. باید از طریق دبیرکل و AFC پیگیر این ماجرا شوم. نمی‌دانم چگونه این اتفاق افتاد. من ۴ سالی است که به کنفدراسیون فوتبال آسیا رفت‌ و آمد دارم و فدراسیون تعهد داده بود که من در لیست باشم، چرا باید این اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ  به این سوال که آیا این اتفاق می‌تواند به دلیل نسبت خانوادگی او با علیرضا فغانی باشد، توضیح داد: من نمی‌دانم ولی باید از طریق مراجع آن را پیگیر کنیم. اکنون واقعا نمی توانم حرفی بزنم چون نمی‌دانم آیا دلیل یا توجیحی برای این کار داشته‌اند یا خیر؟ فکر هم نمی‌کنم توجیحی وجود داشته باشد که این کار را با من انجام داده باشند. 

عرب براقی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون و کمیته داوران می‌تواند به صورت سلیقه‌ای، نام داوری را از لیست بین‌المللی حذف کند، اظهار کرد: فعلا که این کار را انجام دادند زیرا که هیچ دلیلی برای این کار نداشتند. من ۲۸ ساله هستم و دانش‌آموز سال آخر آکادمی AFC هستم و اکنون هم در کلاس‌های داوری کنفدراسیون آسیا شرکت می‌کنم. می‌خواهم بدانم بر چه مبنایی این کار را انجام داده‌اند. نمرات را در بیاورند و ببینند من چند بازی قضاوت کرده‌ام و مومنی چند بازی داوری کرده است. میلیون‌ها تومن از طریق همین فدراسیون و نظام خرج من شده تا من در سن ۲۸ سالگی به چنین جایی برسم  و حتی در سال‌های اخیر، جزو ۵ داور برتر بودم، نمی‌دانم چرا چنین کاری باید با من صورت بگیرد. من در هر بازی بهترین عملکرد را داشتم و کارنامه من مشخص است.

این داور درباره این که آیا معاملات اصفهانیان و مومنی و رابطه خوب این دو باعث شده تا نام علی‌اصغر مومنی به جای عرب براقی در لیست داوران بین‌المللی قرار بگیرد؟ تصریح کرد: من هم از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم و خودم پیگیر این مسائل نیستم. من شنیدم که چنین چیزهایی وجود دارد اما مطلع نیستم. باید از طریق مجاری قضایی و حراست پیگیری کنم تا بدانم اگر چنین چیزهایی در داوری وجود دارد، عمرمان را در این قضیه نگذارم. اصفهانیان کار را خراب نکرد بلکه خراب‌تر کرد. ابتدا با فغانی آن کار را انجام دادند و سپس نوبت من بود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top