امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12084 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
589 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: متوجه شدیم که ایرلاین‌ها به صورت هماهنگ شده برخی کلاس‌های نرخی را حذف کردند و از این طریق قیمت بلیت هواپیما را افزایش دادند که این مصداق تبانی و تخلف است و به آنها هشدار دادیم اگر این رویه ادامه یابد با آنها برخورد جدی می‌کنیم.

ابوالقاسم جلالی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما و اینکه چرا برخی ایرلاین‌ها با وجود مشخص نشدن تکلیف قیمت بلیت هواپیما نرخهای شان را افزایش دادند؟ اظهار کرد: با توجه به لغو شدن قیمت‌های نامتعارف اعلام شده از سوی ایرلاین‌ها توسط وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی قرار بود ایرلاین‌ها تا اول آبان ماه نرخ پروازهای داخلی را تغییر ندهند تا درباره آنها تصمیم گیری شود و پس از آن تا امروز جلسات متعددی برگزار کردیم که شرکت‌های هواپیمایی بتوانند مدارک و مستندات خود را ارائه دهند و درباره قیمت بلیت هواپیما به نتیجه برسیم.

وی  خاطر نشان کرد: طی هفته‌های گذشته شاهد بودیم که ایرلاین ها به صورت هماهنگ قیمت بلیت هواپیما را افزایش دادند که این مسئله حاصل حذف کردن برخی کلاس‌های نرخی است، چرا که قیمت کف و سقف بلیت هواپیما در حال حاضر حدود ۱۰ کلاس نرخی تعیین می‌شود که البته این کلاس‌های نرخی براساس قوانین بازاریابی بوده و ایرلاین‌های خارجی نیز مانند قطر ایرویز این گونه بلیت پروازهای خود را می‌فروشند.

جلالی ادامه داد: به عنوان مثال حدود ۲۰ صندلی از هواپیما در یک کلاس نرخی با حداقل قیمت عرضه می‌شود و بقیه صندلی‌ها براساس اصول بازاریابی روی ۹ کلاس نرخی دیگر تعیین قیمت شده و عرضه می‌شود. اما ایرلاین‌ها با حذف کردن چندین کلاس نرخی با قیمت پایین نرخ پروازهای داخلی را طی روزهای گذشته افزایش داده بودند و در واقع مرتکب تخلف شدند. براین اساس به ایرلاین‌ها هشدار دادیم و اعلام کردیم که اگر این رویه ادامه پیدا کند با آنها برخورد می‌کنیم، چرا که این کار مصداق تبانی و تخلف است. البته پس از ارسال نامه رسمی به ایرلاین‌ها برخی از آنها کلاس‌های نرخی خود را دوباره برگرداندند و منتظریم بقیه هم این کار را انجام دهند.

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟ گفت: هم اکنون در حال بررسی مستندات و صورت‌های مالی ایرلاین‌ها هستیم که البته برخی از آنها هنوز صورت‌های مالی خود را ندادند و اگر هرچه زودتر این کار را انجام دهند سعی می‌کنیم در اسرع وقت تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن کنیم.

وی افزود: صورت‌های مالی ایرلاین‌ها باید بررسی شود و هر ایرلاین براساس ناوگان فعالش هزینه‌های تمام شده ‌اش محاسبه می‌شود، چرا که به عنوان مثال ایرلاینی که از ناوگان بوئینگ MD استفاده می کند هزینه تمام شده پایین تری دارد اما شرکت هواپیمایی که ناوگان ATR دارد یا از ناوگان ایرباس استفاده می‌کند هزینه‌های تمام شده بالاتری برای پروازهایشان دارند؛ بنابراین براساس ناوگان فعال در ایرلاین‌ها و صورت‌های مالی آنها تصمیم می‌گیریم چه اتفاقی بیفتد.

جلای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که دقیقا چه زمانی تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود و آیا به دنبال افزایش قیمت آن هستید یا جبران هزینه‌های ایرلاین‌ها؟ اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا پایان هفته آینده تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شود و در شرایط اقتصادی کنونی دنبال بیشتر شدن التهاب بازار و افزایش قیمت بلیت هواپیما نیستم اما باید شرایط ایرلاین‌ها را هم در نظر بگیریم و اگر هم درصد جزئی به بلیت هواپیما اضافه شود، باید کنترل و نظارت شود تا فشاری به مردم وارد نشود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخی هزینه‌های ایرلاین‌ها مانند مالیات‌هایی که از آنها دریافت می‌شود به کمیسیون عمران مجلس ارائه شده و درصددیم شرکت‌های هواپیمایی را از این مالیات‌ها معاف کنیم که بتوانیم درصدی از هزینه‌های آنها را کاهش دهیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top