امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 12052 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ | ارسال توسط : |
295 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای‌گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، به تدریج آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که بامداد چهارشنبه به وقت تهران کار رای‌گیری را به پایان بردند. نتایج چند ایالت سرنوشت‌ساز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

تازه‌ترین به‌روز رسانی: ۲۲:۰۰ چهارشنبه ۱۴ آبان

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.

با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود که حاصل حجم بالایی از آرای پستی است. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان،‌ پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است. در تمامی این ایالت‌ها بجز ویسکانسین و میشیگان، ترامپ پیشتاز است. بایدن با اندکی اختلاف در ویسکانسین و میشیگان پیشتازی می‌کند. او در ایالت نوادا هم پیشتاز است. با توجه به آرایی که تاکنون بایدن و ترامپ به دست آورده‌اند، آنها به ترتیب برای پیروزی در این رقابت، به ۳۲ رای دیگر و ۵۷ رای الکترال دیگر نیاز دارند.

در شرایطی که بایدن با حدود ۲۰ هزار رای در ویسکانسین پیشتاز است و ۹۸ درصد از آرای آن شمارش شده است، کمپین ترامپ خواستار بازشماری آرای این ایالت شده است.

نتایج در نوادا: بخش انتخاباتی این ایالت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد نتایج تا ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به وقت شرق آمریکا (۱۹:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) دیگر به روز رسانی نخواهند شد. مابقی آرا شامل آرای پستی می‌شوند که در روز انتخابات رسیده‌اند، آرایی که طی روزهای آتی می‌رسند و آرای بلاتکلیف. تاکنون ۶۷ درصد از آرای ایالت نوادا شمارش شده و جو بایدن با ۴۹.۲ درصد از دونالد ترامپ با ۴۸.۶ درصد جلوتر است.

نتایج پنسیلوانیا: تام وولف فرماندار پنسیلوانیا با اعلام اینکه بیش از یک میلیون رای هنوز شمارش نشده است، گفت نتایج احتمالا امروز مشخص نمی‌شود و ممکن است تا روز جمعه زمان ببرد. بیش از پنج میلیون رای معادل ۷۵ درصد شمارش شده است. ترامپ ۵۵.۱ درصد و بایدن ۴۳.۶ درصد رای گرفته است. ترامپ حدود ۱۲ درصد جلوتر است.

آرای سرنوشت‌ساز

تکلیف آرای نوادا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود آرای آن به بایدن برسد. آلاسکا هم در ردیف پیروزی‌های ترامپ قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تعداد آرای الکترال بایدن مقابل ترامپ، ۲۴۴ به ۲۱۶ می‌شود. اما وضعیت در جورجیا، کارولینای شمالی، میشیگان هنوز روشن نیست. ترامپ و بایدن هر دو اندکی پیشتازی دارند. سرنوشت ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم نامعلوم مانده است.

آلاسکا (با ۳ رأی الکترال) — نوادا (با ۶ رأی الکترال) — جورجیا (۱۶ رأی الکترال) — کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) — پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال) — میشیگان (۱۶ رأی الکترال) — ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال)

نقشه زیر هم تازه‌ترین تحولات از شمارش آرای انتخابات را به تصویر می‌کشد.

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۴)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)، تگزاس(۳۸)، مین (۱)

بایدن: ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵)، هاوایی (۴)، مینه‌سوتا(۱۰)، نبراسکا (۱)، مین (۳)، آریزونا (۱۱)

*از پنج رای الکترال ایالت نبراسکا، ۴ رای به ترامپ و یک رای به بایدن رسید؛

*ایالت آریزونا که در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسیده بود، این بار به دست بایدن افتاد؛

*ترامپ تنها یکی از چهار رای الکترال ایالت مین را گرفت؛

نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.

در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش هم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد.

در زیر تقسیم جغرافیایی ایالتهای دموکرات (آبی) و جمهوری‌خواه (قرمز) پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ نمایش داده شده است:

در همین حال بایدن در ایالت دلاور در جمع حامیانش حاضر شد و عنوان داشت هنوز به نتایج انتخابات و پیروزی در آن خوشبین است.

در همین حال دونالد ترامپ هم در توییتی دموکرات ها را به تلاش برای سرقت اطلاعات متهم کرد. او سپس در واشنگتن در جمع حامیانش گفت: من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی‌ می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم.

ادامه دارد

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top