امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 12044 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
205 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

طبق گفته فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات سلولزی کمبودی در زمینه پوشک در بازار وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت محصولات این بخش که بخشی از مواد اولیه آن وارداتی است افزایش یافته است.

علیرضا رضائی قهرودی، رئیس اتحادیه عطار وسقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده، در گفت‌گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره افزایش قیمت پوشک اظهار کرد: قیمت کالاها در کارخانه تعیین می‌شود و کسبه‌ اجناس را بر اساس فاکتور خرید با سود ۱۳ تا ۱۵ درصدی می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه تولیدی‌های سلولزی وارداتی است، تصریح کرد: به دلیل نوسانات ارزی تولیدکنندگان مجبورند قیمت‌های خود را افزایش دهند. تا زمانی که قیمت ارز نوسان دارد شاهد نوسانات قیمت در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

رضائی قهرودی با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت تمام شده، قیمت فروش هم بالا می‌رود، تاکید کرد که کمبودی در زمینه پوشک وجود ندارد و جنس به مقدار کافی در بازار هست و فقط قیمت کالاهای این بخش افزایش داشته است.

هاشمعلی حسنی،  عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، نیز به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت که تمام کارخانه‌های پوشک و نوار بهداشتی مواد اولیه فراوان دارند، تولید بالا است و هیچکمبودی وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر تولید بیش از نیاز مصرف است، اما به دلیل افزایش قیمت ارز، مانند سایر کالاها نیز افزایش داشته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر افزایش قیمت پوشک خبرساز شده و قرار است امروز طی جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)  درباره افزایش قیمت محصولات سلولزی تصمیم‌گیری شود.

حداقل ۷۰ درصد مواد اولیه پوشک بچه و سایر محصولات سلولزی، وارداتی است، چراکه مواد اولیه محصولات سلولزی مربوط به درختان پهن برگ است و از خمیر پالپِ چنین درختانی تهیه می‌شود که در ایران به دلیل پهنه جغرافیایی امکان تولید آن وجود ندارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top