امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11862 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
340 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

پیکر احمد نصیرپور، از پیشکسوتان عکاسی خبری که به عنوان عکاس جنگ شناخته می‌شود، صبح روز جمعه (۹ آبان ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت و نایب رئیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا این خبر را تایید و اظهار کرد: آقای نصیرپور در سلامت کامل بودند، اما متاسفانه به‌صورت ناگهانی و به دلیل افت فشار به بیمارستان رفتند و روز پنجشنبه (۸ آبان ماه) به دلیل سکته مغزی فوت کردند. 

قوی‌فکر همچنین در یادداشتی از زنده‌یاد نصیرپور اینگونه یاد می‌کند: احمد آیه محبت و عاشق  بود؛ عاشق آدم‌ها. کودکان پا برهنه حلبی‌آباد اطراف شهرری معلوم‌ ‌نیست جمعه که از راه می‌رسد چشمان نگرانشان، در انتظار چه کسی باید جاده‌ی خاکی را زیر نظر داشته باشند …احمد روزهای جمعه کوله پشتی‌اش را پر می کرد از قاقالی‌لی‌های محبوب بچه‌ها و در هر شرایطی می‌رفت تا این بچه‌های فراموش‌شده را خوشحال کند. بعد همه‌شان را جمع می کرد و ازشان عکس می‌گرفت تا جمعه‌ی بعد عکس هر کسی را به خودش بدهد. احمد نصیرپور وقتی بازنشسته شد در زمینه‌ی عکاسی با علاقه‌ی فراوان به دانشجویان رشته‌های عکاسی و همه‌ی علاقه‌مندان به این هنر،  یاری می‌رساند و … نصیرپور عکاسی را زندگی می‌کرد. وقتی از سوژه‌ای عکس می‌گرفت خودش را فراموش می‌کرد. همین بود که وقتی در جبهه، شیمیایی زدند، احمد برای آنکه عکس‌اش دقیق‌تر ثبت‌ و ضبط شود،  ماسک را از صورتش برداشت و تن سالمش را قربانی انجام وظیفه و عشقش کرد … حاصل این‌ عشق عکس‌های بی‌بدیلی است که در  اکثر نشریات داخلی و خارجی منتشر شده است.  

از عکس های احمد نصیرپور

خبر تلخ رفتن ابدی احمد نصیرپور در وانفسای خبرهای دردناک‌ مرگ هموطنانمان به دلیل ابتلا به کرونا حال خراب‌مان را خراب‌تر کرد. هنوز باور نمی‌کنم‌ ‌که آن انسان سرشار از عشق و امید، هنرمند واقعی، عکاس حرفه‌ای خبری، دلسوز و نیکوکار به همین راحتی، آخرین عکس زندگی‌اش را  بی‌خبر در قاب روزگار جا گذاشته و برای همیشه رفته باشد.

احمد نصیرپور سال ۱۳۳۸ در هشترود به دنیا آمد، از سال ۱۳۵۵ در دبیرستان‌ کار عکاسی را تجربه کرد. درسال ۱۳۶۰ به عنوان خبرنگار عکاس به استخدام سرویس عکاسی کیهان در آمد و در همین روزنامه بازنشسته شد. احمد در حقیقت عکاسی در کیهان را با عکاسی جنگ آغاز کرد. عکس‌های معنا دارش از جبهه‌های جنگ عراق با ایران در نشریات داخلی وخارجی  منتشر شد. از جمله  معروف‌ترین عکسش،  تصویر  رزمنده‌ی ۱۳ ساله‌ای است که تفنگ‌اش هم  قد خودش بود!» 

از عکس های احمد نصیرپور

انجمن پیشکسوتان مطبوعات نیز در پیامی درگذشت زنده‌یاد اخمد نصیرپور را تسلیت گفته است. 

از عکس های مرحوم نصیرپور در دوران جنگ تحمیلی

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top