امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11514 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
517 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که شاخص‌ های عدالت جنسیتی تا آذر ماه معرفی می شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم سومین پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان و دختران با ورزش اظهار کرد:  خوشحالم در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود، حضور پیدا کرده ام و از تلاش های وزارت ورزش برای حل موانع ورزشی در دولت تدبیر و امید که برای زنان دست پیدا کرده اند، تشکر می کنم.

وی با مهم خواندن نقش زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، ورزشی، آموزش و پرورش و اقتصاد افزود:  تاثیرگذاری زنان در فرهنگ و سبک زندگی بیشتر از ۵۰ درصد است و جامعه باید این  سهم زنان را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که بسیاری از زنان توانسته اند در عرصه های ورزشی بین المللی حضور پیدا کنند. خاطرنشان کرد:  دختران و زنان ایرانی با حفظ ارزش های اسلامی و فرهنگی توانسته اند سهم قابل توجهی از مدال های بین المللی را کسب کنند.

ابتکار در ادامه آن بخش از رشته های ورزشی که زنان امکان حضور نیافته اند را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم در آن چند رشته با مصوب شدن پوشش آن دختران ما بتوانند با حجاب اسلامی برای کشور افتخارآفرین باشند.

وی تاکید کرد: در معاونت زنان برنامه های ویژه ای برای ارتقای زنان در بخش های مختلف تدوین شده است که در محور عدالت جنسیتی با دو شاخص سلامت و ورزش گام های بلندی برداشته شده و قرار است به زودی و تا آذر ماه  شاخص های عدالت جنسیتی را معرفی کنیم که دستاورد بسیار بزرگی است که امیدوارم دستگاه های مختلف در این زمینه با ما همکاری داشته باشند. در شرایط کووید ۱۹ توجه به این شاخص‌ ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

ابتکار تصریح کرد:  امروز مسئله افسردگی، کم تحرکی و اضافه وزن به دلیل محدودیت های کرونایی ایجاد شده و یکی از مهم ترین فعالیت ها در مقابله با آن، انجام ورزش است. تاکید می کنم که ورزش را نباید در شرایط کرونایی دست کم بگیریم.

وی گفت: ورزش بانوان آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و امیدوارم در حوزه ورزش موثر عمل کنیم. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی و روانی مواجه هستیم که باید برای تاب آوری جامعه با امید آفرینی تلاش کنیم.
انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top