امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11505 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
421 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل باشگاه شهداب یزد دو پیشنهاد را برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر، به فدراسیون والیبال ارائه کرد.

عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در مورد تصمیم فدراسیون والیبال برای تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر مردان توضیح داد: به نظرم با توجه به وضعیت حاکم تصمیم فدراسیون مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم به جایی بود چون اکثر تیم‌ها کرونا داشتند و برخی تیم‌ها حتی تا ۸۰ – ۹۰ درصد بازیکنان و کادرفنی‌ آنها مبتلا بودند. پیش از آغاز فصل وبیناری در مورد نحوه شروع دور رفت لیگ برگزار شد که قرار بر این بود بازی‌های این فصل از ابتدا در دو گروه ۷ یا ۸ تیمی باشد.

او ادامه داد: ۷ – ۸ نظر داده شد که مسابقات در دو گروه باشد، ولی نمی دانم چرا یکباره مسابقات اینگونه برگزار شد؟ فدراسیون تصمیم گرفت ۱۵ تیم در یک‌ گروه به صورت رفت و برگشتی بازی کنند. همانطور می‌دانید توانایی مالی تیم‌ها یکسان نیست و برخی تیم‌ها نمی‌تواند هتل ۴ ستاره بگیرند و یک‌ جاهایی از کشور هم پرواز ندارد. به عنوان مثال برای بازی مریوان باید با اتوبوس رفت و برگشت که این مسافرت‌های پر تعداد و اسکان در هتل‌ها و … حامل کرونا بودند. نهایتا دیدی که در هفته هفتم فدراسیون‌ مجبور شد بازی‌های را تعطیل کند.

مدیرعامل باشگاه شهداب یزد ادامه داد: هنوز نمی‌دانم که چرا مسابقات در دو گروه هفت تیمی شروع نشد؟ همه خانواده والیبال، خود فدراسیون و اهالی رسانه هدفشان سلامت جامعه و ورزشکاران ‌است، پس برای ادامه لیگ باید تصمیمی گرفته شود که رفت و آمدها کم‌تر شود. به هر حال هر کاری هزینه دارد، اما به نظر من باید هفته‌های باقی مانده دور رفت هم متمرکز باشد. البته باید نتایج بازی‌های هفته‌های برگزار شده در دور رفت را هم برای ادامه لیگ محاسبه کنند. اگر نمی‌شود محاسبه شود مسابقات مثل سابق در یک گروه باشد، اما به صورت متمرکز در تهران برگزار شود. هزینه دارد اما آیا سلامت جامعه و ورزشکاران به این هزینه نمی‌ارزد؟

او در واکنش به این موضوع که با این اوصاف با شیوه متمرکز موافق است؟ گفت: موافق هستیم، اما به شرط اینکه نتایج دور رفت منظور شود. ما به روش اول فدراسیون که ارائه کرد احترام می‌گذاریم و مشکلی با برگزاری بازی‌ها در در دو گروه نداریم ولی به شرطی که امتیازات دور رفت محاسبه شود. دو گروه در دو شهر اسکان پیدا کنند یا اینکه در تهران باشند. اگر نمی‌توانند امتیازات دور رفت را در روش گروهی منظور کنند، به نظر من بهتر است ۱۴ تیم در تهران متمرکز باشند و ۵ مسابقه در هشت یا ده روز انجام داده بعد ۱۲ تا ۱۴ روز استراحت کنند. این اقدام را سه مرتبه تکرار کرده و سپس چهار بازی باقیمانده را برگزار کنند تا وارد مرحله پلی‌آف شویم. سپس پلی‌آف را هم می‌توان به صورت متمرکز در دو شهر بیطرف مانند اردبیل یا تبریز برگزار کرد.

میرحسینی تاکید کرد: پیشنهاد باشگاه ما به فدراسیون این است و کنار والیبال هستیم، اما هدف اصلی سلامت جامعه است پس باید تصمیمی بگیریم ‌که خرد جمعی در آن نقش داشته باشد که البته هزینه بردار هم هست. باید هزینه را قبول کنیم. نمی توانیم مسابقات را تعطیل کنیم چون باید تیم ملی آماده‌ای برای المپیک ساماندهی شود. هدف اصلی باید المپیک بوده و مسابقات لیگ با بهترین شکل برگزار شود. 

کارشناس والیبال ایران، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نیر گفت: به نظرم سرمربی تیم باید هرچه زودتر انتخاب شود. من به مربیان ایرانی احترام زیادی می‌گذارم، اما الان چون المپیک پیش رو داریم و نتیجه هم مهم است. باید گزینه‌ای روی نیمکت تیم ملی باشد که المپیکی است، FIVB به او احترام قائل بوده و از سطح بالایی هم برخوردار است. مربی فعلی تیم‌ ملی ایران باید از دانش بالا برخوردار بوده، وزن و شخصیت سنگینی در والیبال جهان داشته باشد تا کار را به بهترین شکل پیش ببرد. 

او تاکید کرد: از نظر من بهترین گزینه فعلی “آلِکنو” است. نظرم این است که فدراسیون هرچه سریع‌تر او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند، اصلا هر کسی را که صلاح میدانند باید زودتر اعلام کنند. فیلم بازی‌های لیگ را برای او بفرستند تا بازیکنان را بشناسد. در المپیک نمی‌شود آزمون و خطا کرد. همه باید با کمال احترام نظرات خود را ارائه کنند چون اصل موفقیت والیبال ایران است. مسئولان و فدراسیون باید در سریع‌ترین زمان مربی را معرفی کرده و تعارفات را کنار بگذارند چون تعدادی از بازیکنان نسل فعلی و طلایی ما بعد از المپیک خواهند رفت. بعد از المپیک نفرات جوانتر به تیم ملی می‌آیند که آنگاه می‌توانیم از مربیان داخلی استفاده کنیم.

میرحسینی با تاکید بر آوردن مربی خارجی برای تیم ملی، افزود: یک زمانی برای دربی استقلال و پرسپولیس در فوتبال می‌ترسیدیم از داور داخلی استفاده کنیم و حتما باید داور خارجی می‌آوردیم، اما الان دیگر اینطور نیست چون داوران داخلی ما رشد کرده‌اند. اکنون اگر من می‌گویم باید برای تیم ملی مربی خارجی خوب بیاوریم به این دلیل است که در المپیک پیش رو گروه بهتری نسبت به گروه مقابل داریم و نتیجه هم مهم است، پس بهتر است با بهترین شرایط و با یک مربی بزرگ‌ وارد مسابقات شویم. واقعا می‌گویم که به نظرم در این المپیک ما می‌توانیم در جمع چهار تیم باشیم هرچند کار بسیار دشواری است. اگر این مهم هدف ما است مربی می‌خواهیم‌ که‌  وزن ‌زیادی دارد و FIVB قبولش دارد. همه نظرات بنده با احترام به مربیان ایرانی است اما الان باید مربی خوب خارجی انتخاب‌شود تا بعد از المپیک وقتی راه باز است به مربیان خود اعتماد کنیم که‌ ثابت کرده‌اند از نظر فنی چیزی کم‌ ندارند، مربیان ایران تجربه کم دارند که باید به آن‌ها بها بدهیم، البته بعد از این المپیک.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top