امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11485 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
234 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود توانستند انواعی از نشانگرهای ژنتیکی را تشخیص دهند که می‌توانند به درمان شخصی‌سازی شده سرطان پروستات کمک کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران “دانشگاه راتگرز”(Rutgers University)،نشانگرهای ژنتیکی جدیدی را در بدن انسان کشف کرده‌اند که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به متاستاز سرطان پروستات منجر شوند.

پژوهشگران در این پروژه، سلول‌های سرطان پروستات را در انسان‌ها و موش‌ها مورد بررسی قرار دادند و همکاری گسترده‌ای را میان ۱۶ ژن مشاهده کردند که به متاستاز سرطان منجر می‌شود و چالش‌های درمانی را پدید می‌آورد.

این نشانگرهای ژنتیکی می‌توانند به پیش‌بینی این موضوع کمک کنند که آیا احتمال متاستاز در یک بیمار مبتلا به سرطان پروستات، بالا است یا خیر.

سرطان پروستات، دومین دلیل مهم مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان آمریکایی به شمار می‌رود. درمان‌های کنونی این سرطان همیشه موثر نیستند و این امکان نیز وجود ندارد که خطر ابتلا به مرحله پیشرفته بیماری را پیش‌بینی کرد.

“آنتونینا میتروفانوا”(Antonina Mitrofanova)، از پژوهشگران این پروژه گفت: افرادی که سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود، باید برای کشف این نشانگرها مورد بررسی قرار بگیرند تا خطر متاستاز سرطان در آنها تشخیص داده شود و مورد درمان شخصی‌سازی شده قرار بگیرند. نتایج پژوهش ما نشان می‌دهد که این نشانگرها می‌توانند با تشخیص به موقع، به درمان شخصی‌سازی شده کمک کنند و به نتایج بهتری ختم شوند.

پژوهشگران باور دارند که بررسی این نشانگرهای ژنتیکی می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام یک از بیماران نسبت به درمان واکنش مثبتی ندارند و به متاستاز دچار می‌شوند.

هدف پژوهشگران این است که با استفاده از این روش، درمان‌ها و ابزارهای تشخیصی جدیدی را ارائه دهند.

این پژوهش، در مجله “Nature Cancer” به چاپ رسید.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top