امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11479 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
530 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

دو هفته مانده به روز انتخابات سراسری در آمریکا، رای گیری پیش از موعد در یکی از حساس‌ترین ایالت‌های سرنوشت ساز، یعنی فلوریدا، از روز دوشنبه ۱۹ اکتبر، آغاز شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فلوریدا که به ایالت آفتاب هم شهرت دارد، همیشه در سرنوشت انتخابات آمریکا مهم بوده است. بزرگی و پرجمعیتی این ایالت و نزدیک بودن آرای دو حزب در آن طی سه دهه اخیر، همیشه فلوریدا را به یکی از خط مقدم‌های نبرد دموکرات‌ها با جمهوری خواهان بدل کرده است.

به گزارش بی.بی.سی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست با تنها ۱.۳ درصد اختلاف هیلاری کلینتون را در این ایالت شکست دهد. چهارسال قبل از آن، باراک اوباما توانسته بود میت رامنی جمهوریخواه را در این ایالت با کمتر از ۰.۸ درصد اختلاف شکست دهد.

اما امسال تا به اینجای کار نظرسنجی‌ها از پیشتازی ۳.۵ درصدی جو بایدن در فلوریدا خبر می‌دهند.

علاوه بر آن اتفاقات جدیدی هم در مشخصات جمعیتی فلوریدا و نیمرخ واجدان شرایط این ایالت روی داده که ممکن است بر نتایج روز سوم نوامبر اثر بگذارد.

اول این که دهها هزار نفر از ساکنان پورتوریکو پس از توفندهای سهمگین دو سال پیش در این جزیره و ویرانی سهمگین برجای مانده از آن، به فلوریدا نقل مکان کردند. برآورد می‌شود که هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار پورتوریکویی در فلوریدا ساکن باشند. جمعیتی که به طور تاریخی به دموکرات‌ها متمایلند.

دومین اتفاق تازه در فلوریدا، اجازه یافتن هزاران محکوم کیفری و جنایی سابق برای رای دادن است. پس از آن که در سال ۲۰۱۸ و در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره در فلوریدا، مردم این ایالت به همه پرسی (ماده ۴ حق رای) لغو قانون ممنوعیت رای دادن برای محکومان و زندانیان سابق رای مثبت دادند، فعالان اجتماعی ابراز امیدواری کردند که حدود یک میلیون فلوریدایی با پس گرفتن حق رای خود بتوانند در انتخابات امسال شرکت کنند.

اگر چه چند شکایت و تشکیک در چگونگی اجرای این قانون باعث شده هنوز دهها هزار نفر رسما اجازه ثبت نام برای رای دادن پیدا نکنند اما همین چند هزار نفری که برای نخستین بار بعد از سالها امسال حق رای دادن دارند، ممکن است سرنوشت انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند. به ویژه وقتی که به یاد بیاوریم در جریان انتخابات سال ۲۰۰۰ میان جورج دبلیو بوش و ال گور، تنها ۵۳۷ رای ایالت فلوریدا بود که سرنوشت انتخابات را رقم زد و کلید کاخ سفید و در کنار آن فرماندهی کل قوا را به جورج دبلیو بوش سپرد؛ رئیس جمهوری که در کمتر از یک سال با حوادث یازدهم سپتامبر روبرو شد و تنها در دور نخست حضورش در کاخ سفید دو جنگ افغانستان و عراق را کلید زد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top