امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11477 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
520 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

رسانه ای عبری به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند که احتمالا بیانیه رسمی در مورد برقراری روابط میان تل آویو و خارطوم ظرف ساعات و روزهای آتی صادر شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از القدس العربی، رسانه های عبری زبان به نقل از مقامات ارشد صهیونیستی که نامشان فاش نشده، اعلام کردند انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این مساله را به زودی اعلام کند.

این منابع اعلام کردند، بیانیه ای که ترامپ اعلام خواهد کرد ظرف چند روز صادر می شود و چه بسا این اتفاق طی امروز( سه شنبه) یا فردا( چهارشنبه ) اتفاق بیفتد.

به گفته این منابع، سودان هم به توافق موسوم به “ابراهیم” که تاکنون شامل امارات و بحرین بوده خواهد پیوست و در چارچوب همان توافق نامه، سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف خواهد شد و کمک های آمریکایی به این کشور صورت خواهد گرفت.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی موافقت سودان با پرداخت مبلغ ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده های قربانیان حمله تروریستی به یواس‌اس کول نیروی دریایی آمریکا خبر داد و گفت که به محض پرداخت این مبلغ سودان از فهرست تروریسم حذف خواهد شد.

ترامپ اما در این اظهارات اشاره ای به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نکرد.

۲۳ سپتامبر ، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی در سودان گفت که مذاکرات وی با مقامات آمریکایی در سفرش به امارات پیرامون موضوعاتی از جمله صلح با رژیم صهیونیستی بوده است.

در آن زمان گزارش رسانه های عبری و آمریکایی حاکی از آن بود که خارطوم موافقت کرده درصورت حذف سودان از لیست “کشورهای حامی تروریسم”  و دریافت میلیاردها دلار کمک آمریکا، روابط خود را با تل آویو عادی کند.

اما فیصل محمد صالح، وزیر اطلاعات سودان و سخنگوی دولت اخیراً بحث و تبادل نظر هیئت سودانی در امارات درباره مسئله عادی سازی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top