امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11457 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ | ارسال توسط : |
292 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی کلاس‌های گران پروازی را برای فروش باز و دسترسی به صندلی‌های ارزان را مسدود کرده‌اند و مسافر مجبور است بلیت گران را بخرد.

شرکت‌های هواپیمایی چندی پیش با انتشار نرخ‌نامه جدید پروازهای داخلی از افزایش قیمت‌ها از ماه آبان خبر دادند که پس از واکنش‌های مردم، برخی نمایندگان مجلس، وزیر راه، رییس سازمان هواپیمایی و حتی آژانس‌های گردشگری، از اصلاح نرخ‌نامه جدید و توقف افزایش قیمت خبر داده شد. تا این‌که روز گذشته (۲۸ مهرماه) با انتشار جدول قیمتی از برخی مسیرهای هوایی، مشخص شد که افزایش نرخ، بی‌سر و صدا اعمال شده است.

برخی شرکت‌های گردشگری به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفته‌اند این افزایش نتیجه توافق داخلی و یا به عبارتی پنهانی شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر بوده است. مدیران تعدادی از این شرکت‌ها همچنین می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی این نرخ‌ها را به آژانس‌ها ابلاغ کرده و حتی مکتوب گفته‌اند اگر نرخ‌های جدید را اعمال نکنند، سیستم فروش آن‌ها را قطع خواهند کرد و در همین چند روز اخیر سیستم تعدادی از آژانس‌ها نیز قطع شده است.  

امیرپویان رفیعی شاد، رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران نیز به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت: پروازها کلاس‌های قیمتی متفاوتی با نرخ‌های مختلف دارند، درحال حاضر کلاس‌های قیمتی گران برای فروش باز شده و کلاس‌های قیمتی ارزان را بسته‌اند و مردم مجبورند صندلی گران را بخرند. این کار را معمولا در فصل شلوغی سفر و تقاضای زیاد انجام می‌دهند، نه حالا که تقاضا برای سفر کم است و فصل سفر نیست.

او همچنین از کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در چند ماه اخیر خبر داد و افزود: تعداد پروازها کم شده و از طرفی تعداد تقاضا برای سفرهای هوایی نیز کاهش یافته است.

رفیعی شاد در ادامه اظهار کرد: درست است که شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های تحمیلی دارند اما خسارت آن‌ها را دولت باید جبران کند نه این‌که دست در جیب مردم کنند؛ پس نقش حمایتی دولت چه می‌شود؟ این روش درستی نیست که هر بار مشکلی پیش می‌آید جیب مردم را هدف بگیریم. دولت باید در شرایط موجود یارانه و حمایت‌هایی را اختصاص دهد تا از این وضع خارج شویم.

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران با اشاره به تک‌روی‌هایی که در بخش سفر می‌شود، اظهار کرد: با این‌که گردشگری صنعتی چندوجهی است و ذی‌نفعان باید منافع مشترک را درنظر بگیرند اما در زمینه سفرهای هوایی شاهد تک‌روی هستیم. باید کمیسیونی تشکیل شود تا طرفین به اجماع و راه‌حل برسند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top